Half jaar bezig om zwanger te worden met hormonale migraine

<p>Man en ik zijn sinds juni bezig om zwanger te worden. Het was vrij snel raak (augustus) helaas is dit met 6 weken misgegaan. Cyclus is vrij snel daarna op gang gekomen.</p><p>Tot zover niks geks, maar ik heb sinds dat ik ongesteld ben vanaf mijn 13e hormonale migraine: 1-2 dagen migraine met de eisprong en 3-5 dagen migraine met ongesteldheid. En soms nog een paar dagen misselijk per cyclus.</p><p>Hiervoor heb ik bijna 15 jaar lang continue de pil geslikt en nagenoeg geen migraine meer gehad, maar nu is het in alle hevigheid terug. Medicatie mag niet alleen paracetemol maar dat helpt niet.</p><p>En dat maakt het soms fysiek en mentaal zwaar:</p>5 dagen verzuimen op werk per maand (gelukkig is er begrip en het ik een vast contract);sociaal continue er rekening mee moeten houden (die week kan niet, etc;er is een simpele oplossing: de pil, maar ja dat kan nu even niet....zorgen dat ik op gewicht blijf met gezonde voeding is soms een uitdagingals het niet is gelukt weet ik dat ik weer een maand door die ellende heen moetsex hebben als je migraine hebt/misselijk bent is niet leuk, maar ja het moett<p>Ik hoop hier vrouwen te vinden die hetzelfde hebben zodat we af en toe stoom kunnen afblazen</p><p> </p>

Hey meid! Wat rot zeg!
Weet precies wat je meemaakt.. Ook altijd veel migraine en kon dus echt niet zonder mijn imigran!
Maar bij mij is het andersom! Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik er dus vanaf! Wat een verademing!
Ik hoop stiekem voor jou dat je er ook weer vanaf bent als je zwanger bent, want dan veranderd de hormoonhuishouding weer..
Maar tot die tijd is het idd erg lastig om seks te hebben. Ik moest er ook niet aan denken.. ( Had vaak 3 aanvallen per week!!)

Ik heb ook hormonale migraine. Ik.heb zelfs 2.5 jaar lang 28 dagen per maand migraine gehad. Mijn tip: ga naar een goede hoofdpijnpoli zoals Zutphen of Leiden. Daar kijken ze verder dan alleen medicatie.

Oeh wat lastig! Ik ben ook gestopt met de pil vanwege migraine, kreeg het eind van mijn zwangerschap ineens dubbel zo hard
je kan toch medicatie gebruiken tot je zwanger bent? Ik heb zuigtabletjes, rizatriptan, die gebruik je alleen bij een aanval, mag niet tijdens de zwangerschap, maar ervoor wel.
Verder geen tips, maar wel sterkte !

Oeh wat lastig! Ik ben ook gestopt met de pil vanwege migraine, kreeg het eind van mijn zwangerschap ineens dubbel zo hard
je kan toch medicatie gebruiken tot je zwanger bent? Ik heb zuigtabletjes, rizatriptan, die gebruik je alleen bij een aanval, mag niet tijdens de zwangerschap, maar ervoor wel.
Verder geen tips, maar wel sterkte !

Terug
Bovenaan