Half jaar proberen

Hallo vrouwen,

Zal me voorstellen: Ik ben Marije 25 jaar en probeer nu een half jaar om zwanger te worden. Ik ben heel regelmatig ongesteld, net weer geworden helaas. Is het de beste manier om het om de dag te doen? Ik let iedere keer op mijn afscheiding en als het een soort transparante draderige prop is doen we het. Afgelopen maand ook een dag daarvoor, maar dat hielp dus niks. Hebben jullie tips??? Ben echt heel zenuwachtig hiervan.
 
Hai Marije,
Wat je zou kunnen doen is de Persona kopen. Dat is een aparaatje dat bij houdt welke dag je vruchtbare dagen zijn. Je moet hierbij ook urinestaafjes kopen. Vaak gebruikt men het ook als voorbehoedsmiddel. Het is wel kostbaar, de aanschaf van zo'n persona is rond de 120 eur. Het beste is om het 1 dag voor je eisprong te doen en tijdens je eisprong. Deze duurt vaak zo'n 2 a 3 dagen. Wil je de persona niet kopen dan kan je het beste om de 2 a 3 dagen vrijen omdat dan het zaad optimaal is.

succes! Jane
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de Persona gekocht, maar heb 'm 1 a 2 mnd gebruikt. Helaas hielp dat toen niet.
Is het niet zo dat als je het op het juiste moment doet, dat de kand dan evengoed klein is dat het lukt.
 
Hoi Marije,

Heb je wel eens een ovulatietest gebruikt? Die geeft ook veel duidelijkheid. Gewoon blijven proberen en dan zou het toch een keer raak moeten zijn! Veel succes!
 
Hoi Marije,

Om de dag sexen is inderdaad goed maar ik zou wel een ovulatietest gaan gebruiken zodat je zeker weet dat je je eisprong niet kunt missen! Dan weet je ook wat je vruchtbaarste dagen zijn.

Succes!
 
Maar wat is dan betrouwbaarder; iedere ochtend temperaturen, of een ovulatietest?
Mijn huisarts geloofd niet 100% in een Persona. Hij zegt dat het opzich handig kan zijn als je zwanger wilt worden.
Vrienden van ons waren na 2 jaar proberen, 'verplicht' aan het temperaturen geslagen. Blijkbaar wordt dat dan aangeraden door de gynaecoloog. Ze is trouwens zwanger geworden.
 
he Marije

Je kunt op de site van babybrabbel op de vruchtbaarheiskalender zien wanneer je vruchtbare dagen zijn en wanneer je ovuleerd. Misschien heb je er iets aan. Succes met zwanger worden
 
Hallo Marije,

Je hebt al zoveel reacties gekregen qua tips, ik zou zo niet weten wat ik daar nog aan toe moet voegen. Maar ik wil je wel van harte welkom heten hier op het forum. Heb je een vraag ?? Gewoon stellen. Verder veel interklets-plezier en heel veel succes met zwanger worden !!!

Groetjes Biaggi
 
Terug
Bovenaan