half jaar wachten en dan?

Ik ben bij de gyn geweest na een jaar gestopt te zijn met de pil en geen resultaat  en ik  heb onderzoeken gehad zoals een inwendige echo ,bloedonderzoek en een hsg, nu moet ik een half jaar zelf gaan probeeren omdat ze niets konden vinden en dan gaan we weer naar de gyn. Weet iemand wat er dan gaat gebeuren. gr. diane

Hoi Diane

Ik ben zelf nu al een jaar en 4maanden bezig om zwanger te raken. Ik ben naar de dokter gegaan toen ik bijna een jaar bezig was ik heb maar tegen hem gezegd dat ik langer bezig was omdat ik bang was dat hij me terug naar huis stuurde omdat ik pas bezig ben. Nou nu ben ik al inmiddels al zo lang bezig. Ik ben doorverwezen naar de fertiliteitsarts. daar heb ik testen gedaan zoals bloedprikken, en heeft wat slijm uit mijn baarmoeder gehaald mijn man heeft ook een test gedaan. Alles was gelukkig goed alleen hebben ze een te hoog prolactine gehalte in mijn bloed  gevonden. IK heb nu medicijnen gekregen Norprolac. Deze moet ik 3maanden slikken en hij zegt dat in die tijd zwanger ´moet-kan ´ raken dus ik w8 met spanning af. Alleen vind ik t raar dat je t zelf nu moet proberen. Ik kan nu elke maand bij hem terecht. Hij kijkt via t scherm wanneer mn eitje gaat springen en dan geeft hij aan wanneer ik kan gaan klussen ik moet zeggen ik vind t heel fijn dat ik elke maand bij hem terecht kan.

Misschien moet je t s met hem hierover hebben of je ook elke maand terecht kan zodat hij je cyclus in de gaten houden. IK wilde absloluut niet zelf gaan tempraturen thuis dus gelukkig heeft hij ook aangegeven dat hij me verder wilt behandelen. misschien iets voorjou...

groetjes souraya

hoi bedankt voor je reactie ik zal het inderdaad vragen ik heb bij de gyn over 2 weken een afspraak. Ik heb ook geen zin om weer te gaan temepen na 16 maanden ben ik dat wel zat.

diane

Hallo

Na een HSG zeggen ze dat je daardoor vermeerderd vruchtbaar bent. En omdat je geen 3 jaar bezig bent en er verder niets te zien is. Dan sturen ze je naar huis. Lullig maar waar.

Bij mij was dat ook zo, na een HSG en een Laparoscopie ben ik zelfs weer voor een jaar naar huis gestuurd. Ik heb na een half jaar nog een second opinion afspraak gemaakt maar omdat er toen niets noemenswaardigs te vinden was........kon ik gewoon mijn tijd volmaken en daarna maar weer eens terug komen.

Daarna (na drie jaar onbegrepen kinderloosheid) mocht ik met IUI's beginnen. Toen bleek ineens ook het zaad van mijn man erg slecht.
Daarvoor is dat nooit naar boven gekomen.
Door het bewerken hielden de zaadjes het al erg snel voor gezien.

Nu 6 IUI's later mag ik bijna met IVF beginnen.

Het is een lange weg in de MMM, Aan de ene kant kunnen ze in het begin van alle onderzoeken wel iets vinden, dan gaan ze gelijk met b.v. IUI's starten (bij bv vijhandig baarmoederslijm)

Sterkte met wachten en hopelijk word je in deze tijd toch alsnog spontaan zwanger.
En hoef je de lange moeilijke weg niet verder te bewandelen

Liefs,

CYnthia

Terug
Bovenaan