half of heel potje groente??

Vraagje..mijn zoontje van 6 maanden eet 's  ochtends een heel potje fruit en 's avonds een heel potje (6maanden) groente. Is dit niet teveel? Ik lees dat veel kindjes maar een half potje krijgen..
Halverwege het potje begint mijn zoontje altijd te huilen. Dat is zo raar! Hij wil dan wel verder eten, maar is heel onrustig. Als ik stop met geven huilt hij nog harder, dus het is volgens mij niet zo dat hij niet meer hoeft.

Hoi Krullie,

Mijn zoontje is ook 6 maanden. Hij krijgt v.a. 4 maanden al een fruithapje. Een paar weken later begonnen met een half potje groente, maar omdat hij wel meer luste werd dat al gauw een heel potje. Sinds deze week ben ik overgegaan op potjes vanaf 6 maanden (200cc) en ook die eet hij helemaal leeg.
Hij huilt niet tijdens het eten, maar als het niet snel genoeg gaat dan wordt hij wel onrustig. Hij eet graag en lust alles (tot nu toe), dat heeft hij vast van zijn ouders, hihi!

Groetjes,
Daisy

Mijn zoontje nu 7 maanden at al heel snel een heel potje groente leeg. Hij lust het nu eenmaal graag en volgens mij mag dat ook. Het potje is afgestemd voor kinderen die zes maanden oud zijn ongeveer.
Ook mijn zoontje gaat onder het eten huilen. Meestal wanneer het hem niet snel genoeg gaat, maar soms is hij gewoon heel erg moe. Dan wil hij wel eten, maar hij kan gewoon niet meer. Daarom hebben wij zijn eten met een uurtje vervroegd. Hij krijgt nu om vijf uur zijn groente en gaat rond zes uur even naar bed. Om zes uur gaan wij dan eten. Dit gaat prima zo.

Groetjes Hanneke

Jamie eet 's ochtends een heel potje fruit en 's avonds krijgt hij een heel potje groente (van 6 maanden) en die eet hij niet altijd helemaal op. Ik merk wel aan hem wanneer hij niet meer wil.

Terug
Bovenaan