Half verteerde voeding spugen

Hoi Allemaal,

Ons zoontje van 6 maanden oud spuugt sinds kort half verteerde voeding weer uit. Hij doet dat het ene moment na een fles en het volgend moment een hele tijd nadat hij heeft gegeten/gedronken.

Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de dokter maar kan er pas vrijdagochtend terecht. Ik maak me een beetje zorgen. De spuug stinkt ook erg.

Verder maakt hij een vrolijke indruk en gedraagt zich niet anders als normaal.
Hij moet ook erg veel boeren en vaak komt er dan ook voeding mee.

Hij krijgt al heel lang flesvoeding met johannes brood pitmeel erin en tot voor kort spuugde hij dus bijna nooit. Nu krijgt hij opvolgmelk (ook met jpbm). Verder krijgt hij fruit en groente.

Weet iemand misschien wat dit is? Wij denken zelf aan een virus maar misschien dat iemand dit herkent?

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin
 


Hoi

Ook Martijn (8maand)   spuugt sinds kort geregeld onverteerd voedsel terug.

Ik denk dat het komt doordat hij
een gulzige drinker en eter is en
dat zijn darmpjes (overgang van dikke naar dunne) dit nog niet aankunnen.

Ik denk maar zo; Zolang hij nog genoeg natte en vieze luiers heeft is het goed!

Maar als je het zelf echt niet vertrouwd zal ik toch even naar de huisarts gaan.
Zelf ben ik natuurlijk ook wel een beetje nieuwsgierig wat zo'n arts te vertellen heeft.


Laat je het nog even weten?



groetjes Brigit
 
Hoi,

Mijn dochtertje spuugde ook veel.  ze is nu 3 maanden en krijgt johannesbroodpitmeel door de melk en dat helpt.
Maar in jou geval zou ik eerst proberen uit te sluiten dat er niks anders mis is.

Succes
Maaike
 
Hoi Birgit,

Nou, het viel reuze mee hoor! Het blijft alleen wel vaag.
De huisarts dacht aan een virus wat al weer over was toen ik bij hem kwam omdat Quentin nl. niet meer spuugt maar het kan ook te maken hebben met dat hij net over is op opvolgmelk en dat dat maag/darmen daar een beetje van streek van waren (we hadden ook een poging gedaan om van Comfort over te gaan op Normaal maar dat is mislukt!).

De huisarts zei nog dat een virus onschuldig is zolang het kind geen hoge koorts heeft en helemaal niets meer binnenhoudt oftewel snel uitdroogt. Een virus verdwijnt dus vanzelf weer en er worden vaak geen medicijnen voor geschreven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik moet in ieder geval maandag a.s. naar het CB en dan vraag ik het daar ook nogmaals voor de zekerheid na. Kijken wat de arts daar zegt.

Groetjes,
Rosanne
 


Hoi Rosanne

Fijn dat het toch nog mee viel met Quentin

Bij Martijn waren het denk ik de tandjes die doorkomen en een griepje
Hij spuugt nu dus al iets minder. Valt dus ook al mee.

Maar toen Martijn 12 weken was had hij ook een Virus
(buikgriep) ook was hij toen
aan de diaree en erg aan het hoesten en Enorm veel aan het spugen.
Na 3 dagen zijn we naar de huisarts gegaan met Martijn.
Deze heeft ons toen direct doorverwezen naar het ziekenhuis.
Omdat, de kans op uitdrogen heel erg groot was                                              
SCHRIK!!
Daar aangekomen hebben ze hem onderzocht en hebben ze ons aangeboden dat ze hem daar een tijdje in het ziekenhuis wilden verzorgen (via een sonde voeding) of dat we hem toch mee naar huis namen.
Als we hem mee naar huis namen zouden we Martijn om de 2 uur ipv. 4 uur een klein flesje voeding aan moeten bieden.
 We hebben hem dus lekker weer mee naar
huis genomen
( moest er niet aan denken om ons mannetje              
alleen te laten in dat grote ziekenhuis )    
We hebben hem dus om de 2uur kleine flesjes voeding met extra water aangeboden. Alleen s'nachts om de 3uur zodat we zelf ook nog iets konden slapen.
Deze flesjes  heeft hij redelijk goed binnen gehouden en je zag hem met de dag opknappen.
Het was wel een erg vermoeiende week voor ons maar ben blij dat we hem bij ons thuis hadden.
Mocht het toch slechter gaan dan konden we direct weer naar de kinderarts in het ziekenhuis.  


Gelukkig dat Quentin van  het virus verlost is want, dat geeft jezelf toch  veel meer rust Hé!

                                               Groetjes van Brigit

                                                                                 
 
Hoi Brigit,

Joh, van die tandjes zou ook wel eens kunnen inderdaad. Quentin heeft alle symptomen van aankomende tandjes: vuurrode wangen, kwijlen: het water loopt letterlijk bij hem uit de mond. Overal op bijten en alle truitjes in zijn mond stoppen en heel veel dunne poepluiers. Alleen tot nu toe nog geen tandjes te bekennen.

Goed, dat je toen gekozen hebt voor het thuis voeden hoor! Quentin heeft wel een sonde gehad toen hij net geboren was en dat was zo ontzettend akelig om te zien.
Ik was er ook net  bij (samen met mijn man) toen ze dat bij hem inbrachten en dat hele kleine hummeltje moest heel erg huilen en mama uiteraard ook! Nee, dat was geen pretje. Dan gewoon inderdaad lekker thuis en er zelf alle energie insteken. En dan het fijne gevoel als het weer stukken beter gaat inderdaad!

Nou, laten we hopen dat ze nu niet meer zo zullen gaan spugen en zo.
Ach ja, zo houden ze ons wel bezig hè?  Er kan nog van alles komen (waterpokken etc.)

Gewoon lekker genieten van de kleine, het gaat al zo hard, vind je ook niet?

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan