Half werkloos....

Hoi,

ik ben zwanger van mijn 1e kindje.
Ik werk 16u per maand (4u per week) met een vast contract waar ik ook zwangerschapsverlof over krijg zodra ik met verlof ga.

De andere uren werk ik als invalkracht (juf) in het basisonderwijs.
In de zomervakantie heb ik een gedeeltelijke ww uitkering gekregen en deze loopt nu nog verder. De ww vult mij dus aan voor de uren die ik niet werk.
Ik geef dit per maand door. (Ze gaan uit van gemiddeld 32uur die ik voor de zomervakantie per week werkte, helaas is in het onderwijs weinig vast werk.)
Hoe zit dat straks tegen mijn zwangerschapsverlof aan? Betaald de ww mij dan evengoed verder? Of krijg ik helemaal niks?
Ik kan dan nl niet meer als invalkracht werken.

Ik werk nu gewoon de dagen dat ze mij bellen voor invaljuf en wil ik na mijn zwangerschapsverlof ook blijven doen eveneens die 16u per maand die ik vast heb.

Groetjes Marjon

Hoi Marjon,

Ik weet niet tot wanneer je WW loopt? Als deze nog loopt bij het starten van je verlof dan krijg je ook van het UWV een zwangerschapsuitkering die komt dan ipv je WW. Deze zwangerschapsuitkering is ook hoger. Mocht je na je verlof nog niet weer voor die uren aan het werk gaan dan heb je weer recht op je WW.

Liefs Mich

Ik

Tijdens mijn 1e zwangerschap zat ik ook in de ww. Tijdens mijn verlof kreeg ik gewoon door het uwv uitbetaald. En inderdaad hoger dan de uitkering. Die is (of was toen in ieder geval) 70% van je laatst verdiende loon, maar je vergoeding tijdens je verlof is 100% van je laatst verdiende loon, dus je wordt er zelfs beter van.

Fijne zwangerschap!

Terug
Bovenaan