halfbroertje/zusje

Hoi!

Dit weekend hebben manlief (nu nog vriendlief, maar we gaan binnenkort trouwen, hihi!!) )en ik zitten snuffelen in een paar voorbeeldboeken met geboortekaartjes!
Oh wat leuk, en oh wat een keuze!!!!
Maar we komen er wel uit!

Toch zitten we een beetje met een 'probleem' (expres tussen aanhalingstekens, anders klinkt het zo negatief en zo bedoel ik het niet!!!)
Mijn vriend heeft uit een eerdere relatie een dochter (nu inmiddels al 11). Zij woont permanent bij haar moeder.
Het is een hele lieve meid, contact is prima en ze vindt het erg leuk dat ze een halfbroertje of -zusje krijgt!
Nou zaten we wat te brainstormen over de tekst op het geboortekaartje, en mn vriend wil er graag op zetten: "broertje/zusje (we weten niet wat het geslacht van de baby is) van **** "
Ik wil haar ook grag vernoemen op het kaartje, maar had juist "halfbroertje/zusje van **** " in gedachten....

Of is dat raar?????
Maar als er "broertje/zusje van *** "staat, dan is het net alsof het onze 2e is. Toch?
Of misschien wel op een apart plekje broertje/zusje van erbij zetten, en dan eronder alleen onze namen en ons adres?

Wie heeft dit ook (gehad) en hoe hebben jullie dat opgelost?

Groetjes, Mickje

Hoi Mickje,

Ik ben ook kind van gescheiden ouders en op mijn 8e een halfzusje gekregen.
Mijn vader heeft mij en mijn oudere broer ook genoemd op het geboortekaartje.
Je moet niet in de halfvorm praten, voor zijn dochter is jullie baby wel haar echte broertje of zusje. Mijn vader praatte niet over zusje op het kaartje, gewoon

Piet en puk den hollander,
kind1 en kind2 (in jullie geval 1 kind)
Adres 123
postcode
plaats

opgelost hihi..

Mijn man heeft ook al 2 kinderen uit een eerder huwelijk.
Wij zetten er broertje of zusje van bij.

Of gewoon ***** is geboren
Met onze naam en de kinderen hun naam er bij.

Maar niet half of stief broer en zus.

Hoi,

Ook ik wil hier graag op reageren.
Ik zou ook niet halfbroertje/zusje doen. Is voor haar niet leuk.

Ik heb nog een jongen broertje, wat eigenlijk halfbroertje is. Hij is nu 6.
Bij hem stond er gewoon op, ... is geboren.
En onze namen erbij, bij het adres.
Dus niets met broertje en zusje.

Liefs

mijn man had uit zijn 1e huwelijk ook 3 kinderen,en we hebben gewoon gezegt:

broertje van ...... en dan de 3 namen,het is toch hun broertje en het is niet leuk voor onze zoon om te horen dit is mijn halfbroertje:(

ik zou gewoon broertje zusje van doen,is voor iedereen goed!

Hey Mickje,

het is toch ook de 2e van je (bijna) man en je acepteert zijn dochter dan toch ook helemaal lijkt me of zie je haar niet als ook een dochter van jou? wand zo schrijf je het wel zo als ik het op vat dan van: het is zijn dochter en niet de mijne dus wat moet ik daar mee?? heb er niks mee... tja zo lees ik het sorry hoor kan het ook fout hebben maar ik heb ook een dochter uit een vorige relatie en mijn man die heeft nog nooit zo iets gezecht of wat ook maar in de buurt komt van dit het is gewoon ook zijn dochter en daar mee klaar en er is zelf nooit terspraken gekomen van half broer of zusje mijn dochters zijn ook zijn dochters en gewoon elkaars zusjes!
waarom ik dit zo lees en opvat gaat om dit:

Nou zaten we wat te brainstormen over de tekst op het geboortekaartje, en mn vriend wil er graag op zetten: "broertje/zusje (we weten niet wat het geslacht van de baby is) van **** "
Ik wil haar ook grag vernoemen op het kaartje, maar had juist "halfbroertje/zusje van **** " in gedachten....

Of is dat raar?????
Maar als er "broertje/zusje van *** "staat, dan is het net alsof het onze 2e is. Toch?
Of misschien wel op een apart plekje broertje/zusje van erbij zetten, en dan eronder alleen onze namen en ons adres?

maar ook dit heb ik wel gelezen hoor:

Toch zitten we een beetje met een 'probleem' (expres tussen aanhalingstekens, anders klinkt het zo negatief en zo bedoel ik het niet!!!)

dus vandaar...;)

groetjes sam

Terug
Bovenaan