halfvolle melk

Van het cb mag ik met 10 maanden halfvolle melk gaan geven (300ml per dag). Moet ik daarnaast nog Nutrilon 3 geven, wie heeft hier ervaring mee? Zelf wil ik het wel allebei geven omdat er in Nutrilon 3 toch toevoegingen zitten met dingen die ze nog echt nodig hebben. Wanneer geef je dan welke melk? Hij krijgt pap, melk na het broodje en 's avonds nog 1 fles.

Alvast bedankt!

Groetjes Patricia
mv Justin, 9 maanden
 
ik had een heel stuk geschreven nu is het weg?
maar in het kort ik heb nog nooit gehoord dat een cb met 10 maanden koemelk adviseerde, wel producten zoals kaas en joghurt het is nog helemaal niet goed! ze zijn tot een jaar gevoeliger voor allegie en koemelk voor die tijd kan dat verergeren, probeer dus zeker tot 1 jaar opvolgmelk te geven, het liefst tot 18 maanden, geloof me ik ben niet zo'n typ dat wacht tot iets mag, tom is nu bijna 1 jaar en eet al heel lang alles, op het cb vinden ze me maar eigenwijs! maar met koemelk wacht ik netjes, een allerie is voor het leven an als je de kans kan verminderen door nog even te wachten zou ik dat zeker doen! ik geeft het wel eens als het niet anders kan, hoor maar dat is heel erg af eb toe 1 fles, maar niet regelmatig.
succes brenda
 
Wij hebben ook van het CB het advies gekregen met ong. 10 maanden te beginnen met halfvolle melk. Ons zoontje krijgt nu 's morgens pap met nutrilon 3, bij zijn brood halfvolle melk en zijn laatste flesje nog met Nutrilon 3. Als deze verpakking op is ga ik helemaal over op melk, nogmaals op advies van het CB! Als er nl. sprake zou zijn van koemelkallergie had dit allang naar voren gekomen! Als we helemaal stoppen met de nutrilon met er uiteraard wel vitamine D aan de melk worden toegevoegd tot hij 4 jaar is.
Groetjes Daisy
 
Bedankt voor jullie reacties.
Gelukkig dat jij ook dat advies hebt gekregen Daisy, ik was al bang dat ik het niet goed begrepen had. Zoals jij het doet ga ik het denk ik ook doen. Is wel net zo makkelijk, tussen de middag. Woon jij misschien ook in Noord-Holland? Omdat hij hetzelfde advies hebt gekregen als ik. Gek he dat die cb's allemaal andere dingen adviseren of juist afraden...

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groetjes Patricia
 
Gewoon het advies van het CB volgen, als zij aangeven met HV melk te beginnen gewoon doen. Allergiën hadden zich allang geuit! Ook wij geven sinds ongeveer de 10e maand al HVmelk bij het brood, en sinds kort alleen nog maar HVmelk.
 
Terug
Bovenaan