halfvolle melk

A

Anoniem

Guest
Als onze dochter een jaar is mag ze van het consultatiebureau overstappen van opvolgmelk naar gewone halfvolle melk. Ik heb haar al eens laten proeven en ze lust het. Geven jullie dat ook in de fles, maken jullie het warm?
Hoe was bij jullie de overgang van opvolgmelk naar halfvolle melk?

Groetjes Belle

Max krijgt bij zijn boterham ook een beker melk. Ik drink zelf altijd Optimel drink en Max krijgt dat ook. Hij vindt het heerlijk. Gewoon koud dus. Wel krijgt Max nog een klein flesje melk (opvolg) voordat hij gaat slapen.

Jaap (15mnd) is nog niet echt fan gewone melk. Ik denk dat hij opvolgmelk lekkerder vindt doordat het zoeter is. We mixen het nu en maken het wel warm.
('s morgens bij de papfles wel gewone melk en dat gaat goed) We proberen ook karnemelk, omat we dat toch in huis hebben en dat lijkt beter te gaan. Mocht dat lukken, stoppen we met de opvolgmelk.
succes ermee, groetjes mira

Ik ben gewoon rigoreus overgestapt. Maakte het nog wel warm en gaf het in een fles. geen enkel probleem.

Wat betreft die optimel: geef ik ook aan mijn oudste, want die weigert gewone melk. Nadeel ervan is dat er aspartaam (natuurlijke zoetstof) in zit en dat is ook niet zo goed als ze er veel van drinken. Liever gewone melk dus.....

Ik geef melk nog steeds lauw in een flesje, uit een tuit drinkt ze het veel moeilijker op.Ander drinken krijgt ze wel uit tuit, of uit een pakje (roosvicee) vindt ze heel leuk en is ook heel goed voor de spraakontwikkeling. Grote beker is natuurlijk ook heel goed, maar dat doe ik heel af en toe, ben ikzelf een beetje lui in, en dat als leidster   van een kinderdagverblijf. Je bent daar toch wel makkelijk in. Dat heb je misschien ook als je meerdere kinders heb??

hallo,
ik val in dit topic helemaal buiten de boot :) niet expres maar door falco hihi. Die besloot vanaf 8 maanden geen fles meer te willen.....tsja wat doe je dan? pap werd ruzie, warme melk werd spugen en kokhalsen...dan maar een koude beker melk bij de boterham...
was meteen een succes..maar ja, wel beetje vroeg... gelukkig deed hij het er goed op.

sta je wel even hopeloos te kijken hoor als hij steeds de trouwe vertrouwde fles uit je handen mept,,,:-S

liefs lau

Floor krijgt ook al sinds ze 10 maanden is halfvolle melk. Ik ben in 1x overgestapt van bv naar hv melk. Geen probleem eigenlijk. Ze krijgt het gewoon bij de boterham en 's morgens maak ik er pap van.
Onze oudste drinkt ook meestal warme melk bij zijn boterham.
Echte melkmuiltjes hier dus.

Terug
Bovenaan