Hallo allemaal, ben een lange tijd niet geweest. Vandaag 1e IUI gehad.

Hoi dames,
Ik ben Gré en was 1 1/2 jaar geleden trouwe bezoekster van dit forum.
Helaas kon ik het vorig jaar niet  meer opbrengen om dit forum te bezoeken.
Wij zijn nu precies 3 jaar bezig om zwanger te raken van ons eerste kindje.

Gelukkig sta ik nu weer stevig op mijn benen en heb dus vandaag  mijn 1e IUI gehad.
Stelde niets voor, alleen vervelend dat we zo lang in het ziekenhuis waren.
Afgelopen vrijdag waren er 3 folikels te zien en kreeg ik zaterdagavond om 20.00 mijn pregnyl spuit.
Ik dacht eerst dat het niet door zou gaan, omdat er meer dan twee waren en de kans groot is dat ze alledrie bevrucht kunnen worden. maar de arts achte de kans klein.
Dus:Joepie.

Rijden mijn man en ik gister naar een stel vrienden, vlogen er ineens 3 ooievaars over ons heen. Ik, lichtjes bijgelovig, zei "straks zul je zien, krijgen we wel een 3-ling.
Ach maak je niet druk, zei mijn man. Reken nu maar nergens op, straks slaat het niet aan, en ben je weer enorm teleurgestelt. (kan ik er wat aan doen!?)
 Ben nu tenminste positiever dan vorig jaar. Ik was vorig jaar echt een wrak. Wilde geen kind meer, als het zo moest.
Maar nu weet je dat de kans groter is dat het ook lukt. Dus vond ik het niet erg om met mijn benen wijd te liggen, hormonen te slikken en een prik in mijn kont.
We doen het voor een goed doel.
De arts zei tijdens het inspuiten van het zaad, "Kom jongens, doe je best".
Ik moest er om lachen, en voor ik het wist was het klaar. Nog even 5 min. liggen en konden we naar huis.
 Ben nu veel relaxter dan vorig jaar, toen was ik heel gestresst als ik weer naar het ziekenhuis moest. Ik kon mij daar ook niet ontspannen, waardoor het pijnlijk werd als ze 'binnen' moesten kijken.

We wachten af, op goed geluk.
Las dat er nog 2 dames een IUI hebben gehad. Wens julllie ook veel succes en toi toi.
Op een goed resultaat.

Liefs van Gré

Hoi Gre,

Welkom weer terug hier (al had je natuurlijk liever niet meer hier gekomen....)!
Ik ben een van die dames die anderhalve week terug mijn eerste IUI heeft gehad.
Even in het kort over mezelf: Mijn naam is Ginger en ben bijna 31. We hebben al een gezonde zoon van 2 jaar oud en hij is op de natuurlijke manier "ontstaan". Wel had het toen erg lang geduurd en waren we net het zh binnentgestapt toen ik zwanger bleek te zijn. Een teovalstreffertej blijkt nu, mijn man zijn zaad is slecht. We zijn nu al weer dik anderhalf jaar bezig voor een tweede wonder, maar helaas.....

De IUI viel mij ook ontzettend mee. Maar goed voor mij dan ook nog geen medicatie. Ik volg IUI in eigen cyclus. Mocht het na 3 pogingen nog niet geluktzijn, dan pas gaan we over tot Clomid en Pregnyl. Maar goed laten we daar maar even niet vanuit gaan!

Aanstaande vrijdag mijn NOD, erg spannende periode dus nu! In elk geval fijn dat je hier komt kletsen en dat je een stuk positiever bent dan voorheen!
Hopelijk snel een lief kindje voor ons allemaal!!

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger,
bedankt voor je bericht.
Ik ben 29 en net 3 maanden getrouwd.
We waren zo bezig met zwanger raken, dat we besloten om onze energie en aandacht aan/op iets anders te vestigen.
Dus zijn wij afgelopen mei getrouwd.
het mocht ook wel na bijna 8 jaren samen te zijn.
Ik vond het een super dag en de  maanden, weken en dagen voor de bruiloft was een goede afleiding.
Helaas nog niet zwanger, maar ben nu positief, al willen  een aantal mensen me weer van die postiviteit afhalen. Ik moet me volgens hen niet teveel verheugen anders word het weer zo'n grote teleurstelling.
Ik  probeer niet te koken van binnen, want dat is niet goed,. leuk vind ik het niet. Ik sta nu zo goed op mijn benen, die moeten anderen niet onder mijn lijf weg schoppen, daar helpen ze mij echt niet mee. Ik weet heus wel dat het niet de eerste keer raak kan zijn, maar om nou volledig negatief er naar toe te leven, lijkt mij ook niet goed.
Ik kan er wel beter mee omgaan, trek het me niet teveel van aan. Vorig jaar reageerde mijn lichaam heel erg op negatieve dingen. Soms rilde ik ervan. Niet goed, en het ging ook niet goed. Nu een jaar later gebeurt er ook wat en kan ik weer genieten  van de hoop op een kindje. Want dat heb ik heel lang niet gehad.  
het hoefde niet voor mij niet meer.

Gister positief verhaal gehoord. Een stel bezig met de laatste IVF poging (7e), adoptie papieren al in huis, hoop opgegeven en..... 17 weken zwanger. Ik was zo blij toen ik dat hoorde. Er is nog hoop.
En een stel met 1 eierstok met verklevingen na bevalling van 2e kindje, Raakte zwanger  (via IVF). artsen zeiden dat zei nooit spontaan meer zwanger zou raken, bleek zwanger te zijn van een 2-ling, wist dit niet, totdat ze bloede. 1 eitje is afgestorven, maar bleek toch nog zwanger. Nooit meer  verwacht, een wonder. Zij bevalt in januari.
Hier wordt ik weer vrolijk van en bekijk ik alles nog postiever.

Liefs van gré

hoi Grè,

hier ff een berichtje van mij! ik kan mijn nieuwsgierigheid bijna niet bedwingen en daarom moet je even een berichtje sturen. ik weet niet of de eerst komende tijd nog hier bent en of je mijn bericht wel leest, maar dat is ook niet zo erg! We hopen met je mee dat de IUI behandeling mag aanslaan en dat je ons binnenkort gaat vertellen dat je in verwachting bent van een 3-ling (mogen er ook 2 zijn of 1)
Hier is het van de week ook ff heel spannend,  maar we weten nog niets! Misschien tijd voor een testje?
nou ja ik hoop in iedergeval dat het bij jullie ook helemaal goed gaat, en wie weet zijn we we tegelijk in verwachting (zou toch helemaal leuk zijn!!!!)

Groetjes en we horen van elkaar,

Marina en husband

Terug
Bovenaan