Hallo allemaal, even mij voorstellen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie allemaal schrijven...
Dus ga ik ook eens mijn poging wagen ;)
Ik ben nu 18 weken en 4 dagen zwanger..
Helaas loopt mijn zwangerschap niet op rolletjes, ben vanaf de vijfde week heel erg misselijk en moest veel overgeven..
Zo erg dat ik nog geen slokje water meer binnen hield..
Gelukkig heb ik van de dokter zetpillen gekregen die ik de hele zwangerschap mag gebruiken mocht het nodig zijn...
Door de zetpillen kan ik wel iets binnen houden, maar lang niet alles..
Met 16 weken moest ik op controle komen bij de verloskundige.
Ik vertelde haar dat het werken mij best zwaar viel en ik het weekend nodig had om bij tekomen...
sÁvonds was ik ook nergens meer voor te gebruiken en sliep alleen maar.De verloskundige raadde mij aan om toch halve dagen te gaan werken (ik werkte 32 uur)
Omdat door het overgeven mijn lichaam erg verzwakt is..
Helaas ben ik die avond ingestort..kon niet meer stoppen met huilen... mijn bazin heeft mij toen meteen ziek gemeld en gezegd dat een controlerende arts moet beslissen of ik nog werken mag..
Zit nu dus al dik twee weken thuis... ik zie wat er allemaal moet gebeuren, maar mijn lichaam kan het gewoon niet aan...
Ga ik over mijn grens heen.. (b.v anderhalf uur strijken) ben ik drie dagen kapot en slaap alleen maar...daarbij ben ik dan ook weer erg misselijk en moet veel overgeven
Gelukkig heb ik een lieve man die heel veel voor mij doet..
Maar het is wel heel frustrerend, maar goed de gezondheid van ons kindje gaat voor...
Het is alleen zo... op mijn werk zijn ook twee collga's zwanger en die hebben nergens last van..
Goed nu is geen zwangerschap het zelfde, maar vind het toch rot...
Maar goed probeer toch zoveel mogelijk te genieten van mijn zwangerschap ook al moet ik het heel rustig aan doen...

Groetjes nanjer

Hey nanjer,

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Is het de 1e of heb je al een kind/ kinderen?

Wat vervelend dat je zoveel misselijk bent en veel moet overgeven en daardoor ook zo moe bent.
Hopelijk word de misselijkheid snel wat minder en kan je echt gaan genieten van de zwangerschap.
Geniet maar lekker van het feit dat je een hele lieve man hebt die veel van de taken kan overnemen :)

Sterkte en liefs,
Marloes

Hallo Marloes,

Hartelijk bedankt... ook jij gefeliciteerd...
Voor ons is het het eerste kindje...
En bij jullie?

Ik hoop ook dat de misselijkheid inderdaad snel weg is..
Probeer nu ook zoveel mogelijk te genieten, ook al valt dat soms zwaar...

Hoop dat je wel een fijne zwangerschap hebt..

Liefs nanjer

Hallo Nanjer...Vervelend zeg als je je zo naar voelt....Ik ben nu 17 wkn zwanger van de derde, dus ik weet hoe belangrijk het is om voor jezelf te zorgen ! Leg je er bij neer dat je niet meer alles kan en kijk zeker niet naar anderen. Wees héél lief voor jezelf, dat is ook voor de kleine van belang !
(dit geldt ook zo sterk als je net bevallen bent...)
Ik wens je een mooie zwangerschap toe en kijk daar de dingen die je nog wel kan !

Groeten van Marije...

Hey nanjer,

Bij ons is het ook de 1e :) Dus alles is extra spannend.
Verder begin ik nu ook steeds meer last te krijgen van mijn heup. Dit komt door een oude rug blessure: heb last van mijn S.I. gewricht.
Mag a.s. dinsdag voor het eerst weer naar de fysio.

Ik ben in heel de zwangerschap 5 weken misselijk geweest en daarvan 2 weken constant overgeven. Toen ook zetpillen gekregen en was het gelijk over.

Ondanks mijn rug geniet ik nog elke dag (tenzij ik aan het werk ben... Werk in de zorg en das soms best zwaar ook al doe ik aangepast werk)

Groetjes,
Marloes

Goh zeg das een heftig verhaal!!! Wat ontzettend balen voor je!!! Wel heel fijn dat er zoveel begrip is voor je. Heel veel succes met je zwangerschap en probeer nog wel een beetje te genieten!!!
En natuurlijk goed naar je lichaam luisteren, er zijn op dit moment 3 dingen belangrijk. En dat is je eigen lichaam en je kindje en natuurlijk je man, gelukkig kun je goed op hem steunen.

Heel veel succes Zet hem op je kunt het!!!!

Groetjes marijke

Hallo Nanjer,

Vervelend zeg! Wel fijn inderdaad dat de mensen om je heen begripvol zijn! Het is al meer genoemd probeer echt naar je lichaam te luisteren.

Voor mij is het ook het 1e kindje en alles is superspannend en nieuw. Maar wat ik tot nu toe geleerd heb is om echt te luisteren naar wat mijn lichaam nodig heeft. Ik heb ook de neiding om toch net nog even iets extra's te doen en kan dat meteen de volgende dag bekopen met harde buiken en vermoeidheid. Ik mag mezelf verder van geluk prijzen dat na mijn misselijkheid de eerste 3 maanden ik nu mijzelf prima voel, maar goed. Ik kan me goed voorstellen dat het echt af en toe zwaar is!

Succes en we gaan al die kleintjes gewoon in juli verwelkomen!

Terug
Bovenaan