hallo allemaal help!!!!

Hallo allemaal.

mijn naam is opeltigra1...
Ik kom van het andere forum zwanger worden...
Ik denk zoals veel van jullie!!

We zijn nu in ronde 16 en al bij de gyn geweest..
De zwemmers van mijn hubbie zijn wat traag capaciteit van 9%.
Ook heeft hij maar de helft van het aantal gemiddelde zwemmers..

De gyn wil meteen over naar k.i. kan iemand mij iets meer vertellen over wat dat allemaal inhoud voor mij en hem???
Ik weet wel waar de afkorting voor staat maar zou graag willen weten wat er allemaal op ons af gaat komen??
Kan iemand ons helpen??

Ook is de  zuurgraad van mijn vagina wat aan de hoge kant weet iemand wat ik hier aan kan doen??

Alvast bedankt

opeltigra1 27jaar 1e kindje ronde 16  

Hoi,

Over je zuurgraad hoef je je geen zorgen meer te maken omdat zie wordt omzeild bij KI. Teminste bij IUI maar dat zal de arts wel bedoelen vermoed ik. (bij KI wordt het zaad ingebracht in de baarmoedermond en bij IUI in de baarmoeder holte).

Hoeveel testen heeft je man gehad nu? De kwaliteit en beweeglijkheid kan namelijk sterk varieren en het kan de volgende test bv een stuk beter zijn.
Gezond eten, niet roken en beperkt drinken zijn dingen die hij zelf kan doen. Ook niet te heet douchen, geen strakke broeken en ondergoed dragen, niet zonnebanken, geen warme baden enz.

Wij hebben inmiddels een aantal IUI's gehad. Omdat mijn cyclus goed en regelmatig is krijg ik geen hormonen en doet het ziekenhuis IUI in een spontane cyclus.
Dit gaat bij ons als volgt:
Als ik ongesteld wordt bel ik de eerste dag en wordt er een afspraak gemaakt voor dag 10 van mijn cyclus om te starten met bloedprikken. Vanaf deze dag ga ik elke ochtend naar het ziekenhuis net zo lang totdat ze mijn LH piek (eisprong) in mijn bloed zien. Dan worden we tussen 1 en 3 gebeld dat we de volgende dag de IUI hebben.
Mijn man moet dan om 9 uur komen en in het ziekenhuis in een speciaal kamertje 2 potjes vullen. Dit zaad wordt opgewerkt en om 11 uur wordt ik verwacht en wordt het bij mij ingebracht.
Dit proces is niet in elk ziekenhuis hetzelfde. Er zijn ziekenhuizen die je eisprong timen door om de 3 dagen een echo te maken en als het ei groot genoeg is de eisprong kunstmatig op te wekken met hormonen, er zijn ook ziekenhuizen die door middel van je urine je eisprong opsporen.
Omdat er veel kostbaar zaad verloren gaat op weg naar het ziekenhuis moet mijn man het in het ziekenhuis 'produceren'. Ook dit is niet overal het geval. Niet ieder ziekenhuis is hierop ingericht dus dan moet de man het bv toch thuis doen. Dit hangt ook af van de hoeveelheid goede zaadjes die hij heeft. Als het er na verlies door naar het ziekenhuis reizen nog genoeg zijn voor KI en IUI dan maakt het niet uit.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik heb een link voor je waar je veel info kunt lezen.

http://www.ivf.nl/KI_en_IUI.htm

Succes!
gr.Inge

Terug
Bovenaan