hallo allemaal,

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal ,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal ik me even voorstellen;

Ik ben Ramona en ben 25 jaar, ik ben getrouwd met een lieve man.
Ook wij willen heel graag kinderen, maar dat kan pas over 1,5 jaar
Dat heeft wel een reden waarom wij zolang wachten.

Maar ondanks dat ik nog moet wachten, vind ik het wel erg leuk om mee te kletsen op dit forum.
Hopelijk vinden jullie dat ook.

groetjes en veel liefs van lieffie.

Hallo Ramona,

Ik ben Lieve en ben ook nog niet echt bezig met zwanger worden. In mijn hoofd wel natuurlijk 24 uur per dag. Maar ik vind het ook fijn om zo af en toe te kletsen en mensen een hard onder de riem te steken.

Ik dacht ook dat we moesten wachten om kinderen te krijgen. Ook dit had verschillende redenen (oudere partner, echtscheiding van hem, zijn kinderen........ plaatsgebrek...noem maar op) Maar door een aantal lieve woorden van enkel meiden hier op het forum ben ik toch sterk van gedachten aan het veranderen en wil toch eigenlijk niet meer zo heel lang   wachten. Het leven is zo snel voorbij en ik wil daar ten volle van genieten.

Leven is het moment dat je plannen voor de toekomst maakt!!!!!!!!!!!!! Dus leef nu!

Ik weet natuurlijk niet waarom je 1,5 jaar wil wachten, daar heb je uiteraard een goede reden voor!1 Maar als het anders kan,...... waarom niet!!!

Veel liefs en tot gauw

Lieve

hoi lieve,

De reden waarom wij liever nog 1,5 jaar willen wachten is omdat mijn man afgelopen september onverwachts ontslagen werd, en dus geen baan meer had.
Nu heeft hij inmiddels wel weer een baan maar hij wil liever nog even wachten totdat hij een vast contract heeft. Dit geeft hem een zekerder gevoel.
En wij wonen nu nog in een flat en willen tzt naar een eengezinswoning toe.
Maar dit alles willen wij pas doen nadat mijn man een vast contract heeft.

Tuurlijk wil ik wel eerder, maar wil mijn man niet in het nauw drijven, hij moet er ook een goed gevoel bij hebben. dus vandaar.

En net als jij vind ik het erg leuk om mee te kunnen kletsen op dit forum en mensen een hart onder de riem te kunnen steken.

groetjes van Ramona (lieffie)

hoi

Wat leuk dat je komt meekletsen. Ik moest ook hel lang wachten voor ik mocht stoppen met de pil. Maar dit had meer mediche reden. Nu heb ik groen licht gekregen van mijn dokter, en we zijn nu bezig in ronde 1. Op dit moment ben ik echter gedeeltelijk werkeloos. Zou je zeggen erg stom !! Ja misschien wel, maar ik werk in de gehandicapten zorg, en ik doet dat al ruim 8 jaar. Ik ben al vaker werkeloos geweest, maar vond altijd weer wat nieuws. Op dit moment duurt het echter al een tijdje. Maar toch mijn man heeft een vaste baan, is wel geen vetpot samen met mijn ww. Maar we hebben al voor hetere vuren gestaan.
En of je je baby nou een 2 e hands kamertje koopt, met een nieuwe matras, of je koopt er een van 12oo euro. Dat maakt voor het geluk van de baby niet uit.
Ik heb het gevoel dat het lot toch bepaald, als ik nu niet zwanger hoor te raken lukt het niet. Dat heb je zelf toch niet in de hand.

Wat ik jou als tip wil meegeven, spreek met elkaar een datum af, waarop jullie alles geregeld willen hebben, en kunnen stoppen met de pil. Dan leef je er naar toe, ook al duurd het nog lang.
En verder, zeker als je nu al weet dat je over een tijd wilt stoppen, stop wat eerder met de pil als je deze gebruikt. En vrij dan bv met een ander voorbehoedsmiddel. Dan heeft je cyclus al tijd om af te kicken van de pil.

In ieder geval heel leuk dat je er bent

Groetjes Doortje

Hallo,

Leuk dat je ook mee komt praten!

Ik begrijp dat jullie de keuze gemaakt hebben om nog een tijdje te wachten. Vind ik een hele beslissing.
Mijn vriend en ik hebben allebei een tijdelijk contract. Zijn verloopt net voor de zomer, hij doet horeca. Dus de kans dat ze verlengen is groot. Toch blijft het onzeker omdat hij na dit contract een contract voor onbepaalde tijd zou moeten krijgen. Het is nog maar de vraag of zijn werkgever dit ook gaat doen. Maar in de horeca is altijd werk, al moet hij in de kroeg gaan werken.
Daarnaast verloopt mijn contract ook in augustus. Maar bij mij hebben ze al voorzichtig laten door schemeren dat ik na de zomervakantie (ben leerkracht) gewoon kan blijven. Maar er is nog niets zeker!

Toch hebben we besloten dat wij er klaar voor zijn. En mocht het zover zijn en we hebben dan maar één inkomen dan is daar vast wel weer een mouw aan te passen. Ik heb het ook met Doortje eens dat een kind geen nieuwe meubelen etc.nodig heeft. Met tweede hands spullen kom je ook al een heel eind!

Heel veel succes!!
Liefs Juffy

Hoi!

Leuk hè dit forum. Heb me sinds vorige week aangemeld, en ben blij dat ik dat gedaan heb.

Ik wilde even zeggen dat ik het wel met Doortje eens ben. Als je met je partner een datum afspreekt, heb je iets om naar toe te leven. Zo hebben mijn man en ik het ook gedaan. Wij proberen nu een maand of 5 om zwanger te worden.

Ik hoop dat je niet zo lang meer hoeft te wachten om te stoppen met voorbehoedsmiddelen.

Groetjes van Bloempje

Terug
Bovenaan