Hallo allemaal!!!

A

Anoniem

Guest
Mijn naam is Tess. Ik ben 25 jaar oud en ik heb al de hele avond zitten lezen in jullie berichten!

Mijn vriend en ik zijn er allebei inmiddels aan toe om aan een kindje te beginnen, maar ik vind het eigenlijk nog wel super eng....allerlei dingen spelen door mijn hoofd....kan ik dat allemaal wel? zou ik een goede moeder zijn? Ik moet nog even wennen aan de gedachte dat mijn vriend nu ook een kleintje wil!

Wat me hier opviel is dat veel vrouwen stoppen met de pil en dan een ander anticonceptiemiddel gebruiken om de normale cyclus weer op gang te brengen. Ik was dat eigenlijk niet van plan :( Ik heb een rothekel aan condooms! Kan het kwaad om meteen voor het echie te gaan?  

Groetjes, Tess.

Hoi Tess

Allereerst welkom op het forum. Ik hoop dat je er  net als ik veel aan zult hebben.

Mijn vriend en ik hebben ook niet gewacht tot mijn cyclus weer op gang was. De pillen van tegenwoordig zijn niet zo zwaar, dus het kan volgens mij geen kwaad.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat als je lichaam er niet klaar voor is na het stoppen met de pil je niet zwanger zult worden. Je zult het0 de tijd moeten geven.

Ik wens jullie veel plezier met het zwanger worden!!!

Liefs Anke

Het zou geen kwaad kunnen om meteen voor het echie te gaan,
maar ik geef je wel de tip om toch even te wachten na de pil.
Het is alleen al goed voor de hormonen van de pil uit je lichaam te laten gaan,
zo wordt de kans ook evt. kleiner op een eventuele miskraam.
Ik heb er helaas ervaring mee, ikzelf ben toen ook meteen zwanger geworden na het stoppen van de pil, maar na 10 weken is dat mis gegaan.
Nu zegt mijn doktor dat het niet daaraan ligt, maar andere zeggen weer van wel....
dus zekere voor het onzekere zou ik de tip geven om eerst 2 maanden af te wachten voordat je voor het echie gaat.

Maar het is maar een tip en zal moet je de beslissing nemen.

Hoi Tess,

Wij  gaan wel een tijdje met condooms aan de slag. Niet zozeer omdat ik weet dat het slecht voor je is maar puur voor mijn eigen gevoel. Ik heb het idee (wat nergens op gebaseerd is) dat dit beter is voor mijn lichaam maar of dit ook daadwerkelijk zo is?

Ik zou zeggen, doe wat je gevoel je ingeeft.
Succes!

Bientje

Volgens mij kun je wel gelijk voor het echie gaan. Als je maar in je achterhoofd houdt dat het even kan duren omdat je lichaam nog aan het ontpillen is.
Dit houdt dus ook in dat je menstruatiecyclus niet gelijk regelmatig kan zijn.

Mijn gyn zei, toen ik mijn spiraaltje had laten verwijderen, dat het wel een jaar kon duren voor ik weer ongesteld werd. Dit was niet het geval en ik werd na 4 weken gewoon ongesteld, maar ik denk dat zulke berichten alleen gegeven worden als waarschuwing.

Dus gewoon lekker voor het echie gaan!

Veel plezier met zwanger worden

Tess

Terug
Bovenaan