Hallo allemaal!

Na een lange periode van alleen meelezen (en meeleven) met jullie, zal ik nu ook iets over mijzelf vertellen.
Ik ben 27 jaar. Mijn vriend (we zijn 2 1/2 jaar getrouwd maar "mijn man" klinkt nog steeds onwennig) en ik zijn sinds februari 2003 bezig om kinderen te krijgen. Vanaf juni dit jaar zitten we in de medische molen. Mijn vriend is helemaal gezond verklaard maar bij mij loopt het nog niet helemaal zoals het hoort. Wat er precies mis is weten we nog niet. Bloedonderzoeken, baarmoederfoto en inwendige echo's geven niets bijzonders aan. Wel is soms mijn prolactinegehalte iets verhoogd maar niet dramatisch. Het progesterongehalte na de eisprong is ook in orde. Toch ben ik sinds een paar maanden steeds 1 week te vroeg "ongesteld"; licht bloedverlies die een week later pas echt doorzet. Ik heb dus ook ongeveer 2 weken lang bloedverlies:( De volgende stap is nu een laparoscopie gecombineerd met een hysteroscopie... Lekker ingewikkeld allemaal. 10 November gaat dat gebeuren. Best spannend! Ik ga bijna hopen dat ze iets vinden (natuurlijk wel iets wat te behandelen is...) want er blijven steeds minder mogelijkheden over voor mijn gevoel.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meiden zijn die bekend zijn met te vroeg bloedverlies of die zich herkennen in mijn verhaal.
Ik kan er weinig over vinden op internet.

Het is een heel verhaal geworden maar ik ben blij dat ik deze stap heb gezet.
Ik hoop van jullie te horen!
Liefs Ankie

Hoi Ankie,

Ik heb hetzelfde ik heb het idee dat ik vanaf mijn eisprong bloed verlies, de afgelopen maand het ik 16dg bloed verloren de eerste week is het niet zo veel maar wel elke dag, en daarna wordt het volgens mij gewoon ongie, ik loop ook bij de gyn want ik heb in dec 2003 mijn kindje verloren na een zwangerschap van 6 maanden, toen was ik binnen 3 maanden zwanger, en nu nog steeds niet de gyn heeft niet vreemds kunnen vinden, maar ik moet a.s. donderdag weer terug, ik heb 2 maanden me bloedverlies moeten bijhouden op een speciale kaart dus hopen dat hij daar wat aan kan zien, want ik wordt er behoorlijk wanhopig van, me kinderkamer staat nou al een jaar klaar, en ik wil niets liever dan dat er een keer een kindje ligt.

Wat betekent Laparoscopie en hysteroscopie eigenlijk, wat gaan ze dan doen?

Veel succes groetjes susan

Hoi Susan,

Wat afschuwelijk dat het mis ging bij jou en nog wel na 6 maanden. Dan reken je er toch al helemaal niet meer op. Ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt, zeker nu er al een kinderkamer klaar staat.

Een hysteroscopie is een kijk"operatie" waarbij de via de schede een camera inbrengen om zo de binnenkant van de baarmoeder te bekijken. Een laparoscopie is een buikoperatie waarbij ze 2 sneetjes maken; 1 onder je navel en 1 net boven de bikinilijn. Dit laatste gebeurt onder algehele narcose. Een laparoscopie is een iets uitgebreider onderzoek maar wat precies de verschillen zijn weet ik niet. Ze gaan bij mij in ieder geval de binnenkant van de baarmoeder bekijken en de eileiders controleren. Op www.fertimagazine.nl kun je filmpjes bekijken van deze ingrepen. In de linkerkolom klik je op fertibibliotheek en daarna op films (als je ertegen kan tenminste...)

Veel succes. Ik hoop voor ons allebei dat ze snel met goed nieuws komen.
Groetjes Ankie

Hoi Ankie,

Net als jij heb ik eigenlijk nog nooit, of bijna nooit op dit forum geschreven. Ik kom van het forum zwanger worden na een miskraam maar bij mij wil het allemaal niet echt lukken en om me heen raken de meeste maatjes zwanger. Dit is soms best pijnlijk omdat je dan het gevoel hebt alleen achter te blijven en er dan nog meer mee bezig ben dan normaal. Frustrerend! Daarom wil ik nu ook wat meer op dit forum gaan schrijven.

Ik herken heel veel in je verhaal. Zelf was ik de 1e keer ook na 3 maanden zwanger maar nu is mijn hele lijf van slag. Al bijna 5 maanden heb ik geen eisprong meer en ik heb daar een hormoononderzoek voor gehad waar ik a.s. dinsdag de uitslag van krijg. Heb jij ook zo'n onderzoek gehad?

Morgen moet ik alle babyspullen van mijn zus (die krijg ik) ophalen bij mijn vader omdat hij gaat verhuizen. Erg moeilijk om al die babyspullen thuis te hebben lijkt me. Kijk je vaak in het kinderkamertje?

Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat ze tenminste iets vinden zodat ze er iets aan kunnen doen. Het lijkt me erg moeilijk als je niets anders kunt doen dan afwachten. Misschien nog een keer een 2nd opinion vragen bij een andere arts? Jij moet dus ook a.s. donderdag naar de gyn.. ik ook (ben ook 27 trouwens). Kortom, ik moest gewoon reageren op jouw berichtje!!

Ik ga echt aan je denken donderdag en voor je duimen. Laat je me weten hoe het ging?

Heel veel sterkte.

Kus F.

Hoi F,

Het is inderdaad frustrerend om te zien dat meiden om je heen "allemaal" zwanger raken. Ik herken dat gevoel, ook al heb ik gelukkig geen miskraam gehad!
Zo te lezen heb je 2 berichtjes door elkaar gehaald. De bovenste heb ik geschreven en Susan heeft op mijn berichtje gereageerd. Waarschijnlijk herken je het meeste van haar verhaal. Maakt niet uit hoor; ik vind het erg leuk dat je gereageerd hebt en dat we op deze manier ervaringen met elkaar kunnen delen!
Lijkt me inderdaad best moeilijk om de babyspullen van je zus al thuis te hebben; ik hoop dat je er snel gebruik van mag maken!
Succes dinsdag. Ik hoop dat je dan wat meer duidelijkheid krijgt.

Veel liefs
Ankie

Hoi Ankie,

Ik wilde inderdaad op jou reageren maar uit de reactie van Susan herkende ik ook veel. Normaal gesproken zit ik dus op het andere forum maar nu ik straks de molen in ga van Clomid, wil ik toch ook meer hier kijken. Ik vind hier net wat meer herkenning. Ankie, ik hoop echt voor je dat er snel duidelijkheid komt en dat je snel door mag naar het zwanger forum.

Kus F

Terug
Bovenaan