Hallo allemaal

Mijn vriend en ik zijn al ruim ander half jaar bezig om een kindje te krijgen maar helaas nog steeds zonder succes. Sinds paar maanden lopen we ook in het ziekenhuis. Daar is uitgekomen dat mijn vriend héél slecht zaad heeft, bijna alles is dood en wat dan leeft dat beweegt niet goed !! We hadden een gesprek gehad en toen zeiden ze tegen ons dat we een kleine kans hebben om in aanmerking te komen voor IUI maar dat het dan wel IVF zou worden. Afgelopen maandag een laatste zaadonderzoek gehad in het VU, en tot onze grote verbazing werden we ineens gescreend op ICSI, dus wij schrokken ons rot en dachten dat hadden ze ons wel eventjes mogen vertellen. Dus meteen weer met de arts gebeld en die zei dat er een grote kans in zat dat het toch ICSI zou worden.

De officiele uitslag hebben we nog niet en die krijgen we pas op 26 januari, dus dat is nog afwachten.

Wie kan ons vertellen wat er zo een beetje gaat gebeuren???

Groetjes Belinda

Hoi,
Tussen IUI en ISCI zit nogal een verschil! Wat vreemd dat ze daar niet meer over hebben verteld. Als het zaad inderdaad erg slecht is zullen ze geen IUI doen maar IVF of ICSI. Even een korte toelichting (want dat vraag je volgens mij)

IUI: Het opgewerkte zaad (slechte cellen zijn eruit gehaald) wordt rechtstreeks in de baarmoeder gespoten en moet daarvandaan zelf het eitje bevruchten.
IVF: Er worden eitjes bij jou weggehaald en buiten je lichaam in een bakje gedaan met het opgewerkte zaad van je man. Als er een bevruchting optreed word het eitje teruggeplaatst in je baarmoeder.
ICSI: Er wordt een geschikt zaadje geselecteerd en dat wordt rechtstreeks in het eitje in je buik geinjecteerd.

Ik hoop dat je er iets aan heb!
Succes en sterkte!
lfs inge

Terug
Bovenaan