Hallo allemaal

Ik ben alweer een poosje niet meer op dit forum geweest, maar was even benieuwd hoe het met jullie gaat.
Ik heb helaas nog niet veel goede berichten gelezen, maar gun het jullie allemaal van harte hoor!
Zelf ben ik nu bijna 19 weken zwanger en alles gaat goed.
Ik klets mee met verschillende forums, oktober en november (omdat ik óf 31 okt óf 1 nov uitgerekend ben)  en ook bij zwanger zijn.
Inge, wat jammer dat je IUI's mislukt zijn. Gaan jullie snel weer voor een nieuwe? Of nemen jullie even de tijd voor z'n tweetjes?
En Corina, 4 mk's alweer intussen. Meid, wat naar allemaal he.
Nou meiden, ik wens jullie het allerbeste en voor degenen die op hun NOD's wachten: heel veel succes in deze spannende periode!

Liefs van Anna

Lieve Anna,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. En fijn ook voor je dat je helemaal uit de gevarenzone bent.

Ik wilde graag het volgende  vragen. Hoelang na je miskraam was je weer zwanger? Ik voel me ronduit klote, maar toch hoop ik (snel) weer zwanger te worden. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe snel iemand na een miskraam weer zwanger kan worden. En natuurlijk of het scheelt of je gecurreteerd bent of niet?En of je meer kans hebt op een miskraam?  

Liefs Nanda

Hoi Nanda,

Dat je snel weer zwanger wilt worden, is begrijpelijk (had ik natuurlijk zelf ook).
Meestal raak je na een curretage niet meteen zwanger (of je moet echt heeeel erg vruchtbaar zijn).
Als je lijf er nog niet klaar voor is, gebeurt het  gewoon niet en achteraf ben je daar wel blij om, geloof me. Want het heeft toch een impact, zo'n miskraam en daarom heb je die tijd nodig om het te verwerken.
Na een curretage heeft je baarmoeder dus tijd nodig om te herstellen, mij is dan ook verteld dat ik moest rekenen op 5 tot 6 maanden voordat mijn lijf er weer klaar voor zou zijn.
Ik ben na mijn curretage 2 keer onregelmatig ongesteld geweest, en 1 keer weer regelmatig. Daarna ben ik niet meer ongesteld geworden.
Het is dus bij mij redelijk snel gegaan, binnen 4 maanden was ik weer zwanger.
Maar reken er dus op dat het een tijdje kan duren.
Meid, nogmaals heel veel sterkte en succes en ik hoop dat je hier op het forum veel steun zult ervaren. Dat heb ik ook gehad, deze meiden hebben me er goed doorheen gesleept...

Liefs, Anna  

Hoi Anna,

Dank je voor je reactie. Dat was nog een van de dringende vragen waar ik mee  zat. Juist door me zelf voor te bereiden dat het wel een tijdje langer kan gaan duren, krijg ik daar ook weer wat meer rust over, doordat ik dan wat beter weet  wat ik kan verwachten.  

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan