Hallo allemaal ................

Hai,

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Marije heb een zoontje die in juni 3 jaar wordt en ik heb 4 weken geleden een (tweede) miskraam gehad toen ik 10 weken zwanger was. Ik ben hier een tijdje heel verdrietig over geweest maar dacht dat ik het inmiddels al een plaatsje had gegeven. Vandaag ben ik voor het eerst weer ongi geworden, hoewel ik wel wist dat ik niet zwanger zou zijn, voel ik me er toch niet happy bij. Zo gek is dat, we hebben bewust gewacht tot de eerste ongi, maar toch had ik stiekem een klein beetje hoop (in theorie had het gekunt). Ik ben nu dus weer een beetje verdrietig.

Ik had mee ook weer gemeld bij het zwanger worden forum, maar voel me daar totaal (nog) niet thuis. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal een beetje kan doen en met jullie meeleven.

Groetjes Marije

Hoi Marije,

Balen dat je een mk hebt gehad! Mij is het helaas ook overkomen, in januari een missed abortion met 9 weken. Ook ik heb al een zoontje, hij is 17 maanden. Dat geeft me heel veel steun en afleiding! Maar toch merk ik dat ook bij mij de wens voor nog een kindje heel groot is.
En ik ben ook nog steeds af en toe verdrietig om wat er gebeurd is. Je stelt het je echt heel anders voor he?
Ik heb ergens ook het idee dat ik het pas echt een plaatsje kan geven als ik weer zwanger ben. Ik ben nu (even tellen) 3 keer ongesteld geweest sinds de curettage en tot nu toe helaas dus nog niet opnieuw zwanger. Nou ja, we blijven geduldig en hoopvol.
Maar als je hier je ei kwijt wilt kan dat altijd hoor! (al is dit forum niet zo heel drukbezocht over het algemeen).
Sterkte in ieder geval.

Liefs Suzan

Hallo Marije,
Ik heb 4 weken geleden een miskraam gehad, maar nav bloedonderzoek zijn er bij mij sporen van de ziekte rode hond gevonden. Meteen inenting gehad ( die ik al gehad heb als kind,,,) en we mogen nu 3 maanden niet zwanger worden! Dat op zich is al niet leuk want we hebben nu echt het gevoel dat het niet opschiet. Ik kan me je teleurstelling voorstellen, ikzelf ben er nml wel een beetje bang voor! Dat als het weer kan, de teleurstelling erg groot gaat worden als ik ongesteld ga worden!! Het heeft tenslotte voor mijn miskraam 7 maanden geduurd voordat ik zwanger was, dus als dat nu weer gaat zijn...????
Ik kan me voorstellen dat je je niet goed voelt bij het zwanger forum. Ik heb nml na mijn miskraam het zelfde gevoel. Er zijn 2 groepen zwangeren, de zorgenloze zwangeren en de zwangeren na een miskraam. Toch wel een verschil....
veel succes, het zal vast snel lukken!!! je kunt in ieder geval al je kansen op een zwangerschap benutten ( kan ik niet zeggen.....:( )
groetjes mel

Hoi Marije,

Tja, zo'n miskraam gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten. Ik begrijp dat je er toch verdrietig over kunt zijn. Zelfs nog enige tijd later.

Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad die dmv een curretage is verwijderd.
Mijn man en ik hadden zoiets van, we wachten tot het einde van het jaar en proberen dan weer verder te gaan. Nou, ik kreeg de kans niet. Na de curretage ben ik meteen weer zwanger geworden.

Hoewel we er natuurlijk ontzettend blij mee zijn, heb ik in het begin toch het gevoel gehad dat het me allemaal te snel is gegaan. Ik heb in het begin van deze zwangerschap ook heel veel bloedingen gehad. Of het door de curretage kwam is nooit aangetoond en zullen we nooit weten. Echter, het heeft bij ons voor ontzettend turbulente tijden gezord. We hebben in een paar maanden tijd zoveel emoties te verwerken gekregen dat ik het op een gegeven moment helemaal niet meer zag zitten.
Eerst de blijdschap van de 1e zwangerschap, toen de twijfels omdat het niet goed voelde; vervolgens het verdriet van de miskraam en de spanningen van de curretage. Daarna de onzekerheid van het niet ongesteld worden, de blijdschap en ongeloof van de tweede zwangerschap. Daarna weer het verdriet omdat we dachten dat we bij de 1e bloeding ons 2e kindje verloren. Vervolgens weer het ongeloof van het zien van het vruchtje, we waren toch nog zwanger. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben pas gaan genieten na onze 20 weken echo waarop te zien was dat ons knulletje het prima doet daarbinnen. En zelfs nu nog ben ik vaak onzeker of dat het allemaal wel goed gaat.

Ik begrijp je teleurstelling na een menstruatie maar aan de andere kant kan ik je zeggen dat je op die manier wel weer een nieuwe start kunt maken. Ik heb een soort van doorstart gemaakt en dat is ook niet altijd een pretje.......

Ik hoop voor je dat het je snel weer lukt om zwanger te worden en dat je er dan van kunt genieten ondanks alle onzekerheden die je als bagage na een miskraam met je meeneemt.

Groetjes,
Maike
25w+4d zwanger

Terug
Bovenaan