Hallo Allemaal

Ik ben Vanessa en nu 16,2 weken zwanger van mijn tweede.

In de eerste zwangerschap las en schreef ik graag mee op een forum dus.....................dacht ik laat ik nu ook eens kijken.

Hoe gaat het met jullie allen? Zijn de eerste golfen van misselijkheid al voorbij aan het ebben?

Hier gaat het iig na 4 maanden van weeig zijn beter. Gadver wat een rotgevoel is dat toch. (sorry dames, ben niet het type van ; maar we weten waar we het voor doen..............enzo)

Zwangerschap is verder een beetje met complicatie. Heb placenta previa, dat wil zeggen dat de placenta net over de baarmoedermond ligt. Of er net tegenaan. Ik weet niet precies hoe het er nu bij ligt. Dit heeft al 6x een bloeding veroorzaakt waarvan 1 zware bloeding waarvoor ik naar het ziekenhuis moest.

Verder gaat het wel goed. Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Groetjes Vanessa

Hoi Vanessa,

Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Fijn dat het beter gaat.
Met mij gaat het lichamelijk veel beter, ben erg moe en misselijk geweest.
Maar nu is het emotioneel een beetje lastig. Onzeker, huilbuien, heb niet zo'n zin in mijn vriend, echt irritant.. Maarja hoort er allemaal bij zeggen ze :)
Ben nu 18 weken en heb 18 juli de 20 weken echo. Heel spannend! Denk dat ik daarom ook zo emotioneel ben. Toch zenuwachtig voor die echo.
Mijn eerste zwangerschap is uitgelopen op een miskraam dus nog steeds erg onzeker met alles, ondanks dat dat in een vrij vroeg stadium al mis is gegaan.

Maar ik hoop dat jij geen bloedingen meer krijgt en dat je verder een onbezorgde zwangerschap kan hebben!

groetjes Kim

Hallo Kim,

Ik kan mij voorstellen dat je altijd onzeker blijft als de vorige zwangerschap een miskraam is geworden. Het is normaal gesproken al eng.

Ik herken je stemmingen wel haha. Fijn he al die hormonen. Die arme mannen............................

Succes en veel plezier de 18de. Ik ben benieuwd wanneer ik de echo krijg. Ik ga vanmiddag naar de vk voor controle dus dan wordt er waarschijnlijk gelijk een afspraak gemaakt.

Groetjes Vanessa

Hallo Vanessa,

Hoe was de controle bij de VK? Afspraak gemaakt voor de 20 weken echo?
Vervelend dat je steeds bloedingen hebt gehad zeg... lijkt mij dat je daar iedere keer weer enorm van schrikt...
En daar kunnen ze verder in het ziekenhuis niks aan doen? Wordt dat minder naarmate je zwangerschap vordert, door de verandering van je baarmoeder? Of juist meer?

En hoe oud is je eerste nu?

Groetjes Brigitte!

Hallo Brigitte,

Mijn oudste Savannah is nu 4 jaar. Ze gaat nu sinds een paar maanden naar school en vindt dat helemaal super. Dat is wel fijn hoor.

Als de Placenta wegschuifd van de baarmoedermond dan is de kans op bloedingen bijna weg. Mocht dat niet het geval zijn dan hou je de kans op bloedingen. Ze kunnen hier verder niets aan doen. Ik hoop maar dat het wegtrekt.

Hoe gaat het verder met jou?

Gr Vanessa

Terug
Bovenaan