Hallo, alwéér een nieuweling....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Miranda en ben 25 jaar. Ik ben sinds maart 2005 gestopt met de pil om langzaam aan kinderen te beginnen.

Na 10 jaar pil gebruik is mijn cyclus ot op de dag van vandaag nog niet
vanzelf op gang gekomen. Na twee bezoeken aan de huisarts, heeft hij me
doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een echo. Ik vind het wel
allemaal spannend hoor....

Zijn er meer van jullie die al zo'n echo gehad hebben of die dezelfde
ervaring als mij hebben dat na 4 maanden de cyclus altijd nog niet op
gang is gekomen en de testen blijven negatief. We blijven maar oefenen
en doen iedere maand een test, maar helaas.......

En om over een verslaving te praten, ik lees al een tijdje jullie
berichten, maar ik heb nu de stap gezet om ook lekker gezellig mee te
kletsen. En trouwen, ik zag een oproep voor mensen uit zuid-limburg. Ik
zelf woon in Heerlen en indien iemand zin heeft om te mailen dan hoor
ik het wel.

liefs

Miranda

Hoi Miranda,

Gezellig dat je mee komt kletsen.
Ik kan je helaas (of gelukkig maar) niks vertellen over het uitblijven van de menstruatie, maar ik wilde je toch graag even welkom heten.

Sterkte alvast bij de gyn.

Groetjes T.

hoi miranda

welkom op de site......

ik kan je ook helaas niets vertellen over het uitblijven van de ongi, maar heb wel gelezen dat er meer meiden zijn die dat hebben gehad...

ik wens je veel sterkte toe en succes meid

groetjes tobi

Hoi Miranda, welkom bij de club!

Ik herkende je verhaal en wou eventjes reageren. Ik ben zelf nl. ook 10 jaar aan de pil geweest en ben in oktober vorig jaar gestopt. Ik had precies hetzelfde als jou, mijn cyclus kwam ook niet op gang. Ik ben toen naar de huisarts geweest, maar in tegenstelling tot jou, heeft hij mij niet naar de gyn doorverwezen. Ik kreeg een soort hormoonstimulerend middel, Primolut. Dit was een kuur van 10 dagen en daarna kwam de boel inderdaad op gang. Dat was in januari van dit jaar.
Ik heb vanaf die tijd een onregelmatige menstruatie, maar in ieder geval ís er een menstruatie. Ik herken je gevoel als je niet ongesteld word, je denkt telkens 'ben ik nou zwanger of toch niet??' Ik zit nu weer in zo'n periode, ik was 2 mnd geleden voor het laatst ongesteld. Om dan je hoopvolle verwachting gerust te stellen, doe je maar een test en dan is die toch weer negatief....

Maar dat je gelijk naar de gyn mag, is misschien wel een geruststelling, dan weet je in ieder geval dat er wat gebeurt! Aan de andere kant heeft mijn schoonzusje wel ongeveer hetzelfde als jou meegemaakt, zij heeft echt hormoonbehandelingen enzo gehad (is trouwens later wel 'natuurlijk zwanger geraakt'). Zij wist mij te vertellen dat je zelf goed de controle moet houden, als je niet oppast zit je zo in een stroomversnelling van hormonen en wie weet wat nog meer. Misschien moet de natuur gewoon zijn tijd even hebben en heb je al die troep niet nodig!!

Ik wens je in ieder geval veel suc6 bij de gyn en ik ben benieuwd hoe het afloopt!!

Groetjes Tjitske

Hoi Miranda,

Ook welkom vanuit het hoge noorden. Vervelend zeg dat je cyclus zo raar doet! Ik ben zelf ook 10 jaar ongeveer aan de pil geweest en dacht dat mijn lichaam ook wel zo zou reageren. Was echter na 1 maand al zwanger! en na 2 maand al niet meer....
Ik denk wel eens dat dit misschien wel een gevolg is geweest van het pilgebruik maar dat is ook maar gokken.
Ik hoop dat je lichaam snel weer op regel is zeg maar!
Klets, zeur, klaag, lach, huil etc etc. maar gezellig met ons mee hoor!
We zijn er elke dag (een paar keer.....).

Groetjes Ineke

Terug
Bovenaan