Hallo, een vraagje!

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik had deze vraag aan Mieke gesteld! Maar die is natuurlijk op vakantie! Heeft iemand tips?

Hallo Mieke

Mijn zoontje is 10 maanden en word op het moment bijna elke nacht om 4uur wakker en is dan alleen te troosten met een flesje. Ben al aan het afbouwen, in het begin gaf ik gewoon 180cc met 6 schepjes, nu 180cc met 3 schepjes. Ik denk dat het gewoon mijn eigen schuld is en dat ik hem nu heb laten wennen aan een nachtvoeding terwijl   hij daar na 6 weken al vanaf was!!! Moet ik hem een paar nachten laten huilen en is dit dan weer over? Vind dat erg moeilijk!

Z'n schema ziet er als volgt uit:
 7.00: bordje pap, 180cc en 6 schepjes nutrilon 2 en bambix
10.00: soms een koekje met drinken
12.00: boterham met 150cc halfvolle melk
16.00: fruit
18.00: aardappels, groente, vlees en toetje zo'n 100cc

Dat was het! Geef ik hem te weinig? Cb zegt dat het zo goed is, maar lees net dat jullie 500cc opvolgmelk adviseren!!! wat zijn er toch een hoop verschillende meningen! ik weet,  je moet je eigen gevoel achterna gaan!!

Heb je advies voor mij of iemand anders??

Groetjes Annemiek

Hoi,

Ik neem aan dat je vitamine D bij geeft?? je geeft nl minder dan 300cc opvolgmelk.. das als je dat nog niet doet, zou ik het wel gaan doen.
En tja... ik denk dat je het gewoon op zijn beloop moet laten en zelf even door de zure appel heen bijten.
Het hoort wel bij deze leeftijd, ik heb het hier 5 á 6 weken lang gehad vanaf dat ze zo een 9 maanden was.
Ook ik was zo "stom" om weer aan de nachtvoeding te beginnen, maar uiteindelijk is het ons toch gelukt om haar er weer vanaf te brengen.
Ik zette dus standaard s'nachts een (klein) flesje met diksap klaar op de kamer, hier lust ze geen water.. dus als de jouwe water lust, kan je dat beter doen...

Steeds ietsje minder, en laten brullen  troosten, (eventueel)speentje... je kent het wel...
Er zit niets anders op lijkt mij.

Groetjes Debby

oww, heb je al eens geprobeerd voor het tandenpoetsen/slapen om nog een flesje opvolgmelk te geven???
Hier werd dat accuut ook ineens weer geaccepteerd... is te proberen tóch???

hoi hoi

wij geven ongeveer hetzelfde als wat jij nu geeft. alleen tussen 19.00 en 20.00 nog 1 fles opvolgmelk. linsey slaapt daar goed op. misschien net zo als mijn voorganger schreef dat proberen. bij ons zeggen ze op het cb. dat ze 300 ml (opvolg) melk per dag moeten

groetjes danielle

HIer is het net zo, wij geven Lukas ook nog een fles romd een uur of 8/9. En dan soms zelfs 's nachts nog een klein flesje, maar haast nooit. Ik zou het proberen, voor het naar bed gaan nog een fles, of anders voordat je zelf naar bed gaat, en dan het tijdstip langzaam afbouwen naar vroeger op de avond tot je het acceptabel vindt?

Volgens mij is het niet raar dat ze nu nog behoefte hebben aan een fles na het eten hoor.... WIj geven die dus ook pas een stuk later anders zit zijn buikje nog te vol (snel na het eten weigert hij hem ook). Maar doen we het niet, is het dus midden in de nacht bingo... Succes!

Hallo!

Bedankt voor de tips! Ga inderdaad maar weer voor het slapen gaan een flesje proberen! Maar hier op het cb zeiden ze dat we de laatste fles weg  moesten laten!
En ja, Debby, ik geef hem vitamine D! Bedankt dat je meedacht! Erg fijn!!

Groetjes Annemiek!

Terug
Bovenaan