Hallo en mijn verhaal!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben nieuw op dit forum, hoewel ik een tijdje geleden een bericht geplaatst had op de forum zwanger na een miskraam en lees regelmatig mee op dit forum.
Ik ben 21 jaar. Ik ben in jullie gestopt met de pil. Na de 1e ronde raakte ik al zwanger. Wat waren we er dolgelukkig mee. Toen ik een echo kreeg  met 12 weken bleek dat het vruchtje al met 7 weken gestopt was met groeien. Wat waren we verdrietig. Gelukkig had ik veel steun van mijn familie gekregen. Ik mocht van de vk kiezen of ik zou wachten tot het vruchtje door mijn lichaam afgestoten word of een curettage. Ik heb gekozen voor wachten. Na een week kwam het vruchtje er nog niet uit en heb dus op 23/11/ ' 06 een curettage gehad. Maar goed...Ik heb dat hoofdstuk weten af te sluiten en zijn natuurijk bezig met het zwanger worden. Ik ben intussen 1x ongesteld geweest en had 23/01/07 mijn eisprong, dus natuurlijk flink geklust. Mijn NOD is dus 6 februari. Ik ben echt benieuwd en vind het heel spannend.

Maar het is namelijk zo dat ik een grote angst heb dat het weer mis zal gaan. Het lijkt alsof ik mijn lichaam niet kan vertrouwen. Want voor dat ik de echo gekregen had om te weten dat het vruchtje gestopt was met, had ik helamaal niets aan mijn zelf gemerk, wat kon leiden tot ee miskraam. Daarmee bedoel ik: geen bloedverlies, geen buikpijn, geen hoge koorts. Sterker nog ik voelde me nog hartstikke zwanger!!!

Zijn er dames die hier ervaring  mee hebben???

Groetjes Mofa

Hoi,
ik snap precies hoe je je voelt. Ik heb namelijk hetzelfde meegemaakt. Na twee maanden gestopt te zijn met de pil, was ik in verwachting van het 1e kindje. Ik was elf weken zwanger toen ik licht bloedverlies had. Uit de echo bleek ook dat het vruchtje met 8 weken gestopt was met groeien. Na de curretage ben ik nu weer regelmatig ongesteld en zijn we weer bezig om zwanger te worden. De vorige keer heb ik ook alles gedaan om gezond te leven. Ik rook niet, ik drink niet, foliumzuur geslikt enz. Dit is dus geen garantie. Ook ik ben bang om weer een miskraam te krijgen, maar ik probeer toch positief te blijven. Het is de vorige keer ook gelukt om zwanger te worden, dus nu gaat het ook weer lukken en gaat het wel goed. Hier moet je wel op vertrouwen omdat anders de miskraam je leven gaat beheersen en dat mogelijk invloed heeft op een volgende zwangerschap. Ik wens je veel succes toe in de komende tijd. Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat het goed. Groetjes Jantje.

Hoi

Ik heb dit ook meegemaakt bij mijn eerste kindje en ik kan de echo ook nog
steeds voor me halen. Mijn tweede zwangerschap was dus erg spannend en de angst dat het weer mis zou gaan bleef tot ik het voor het eerst voelde bewegen
Ik ben nu moeder van drie kinderen en ben bezig voor nummer vier.
Ik weet dat het niet meevalt maar probeer te genieten als het weer zo ver is
je kon er niets aan doen dat het fout ging .Ik wens je heel veel sterkte
groetjes Corina

Bedankt voor jullie verhalen dames!!

Meer verhalen zijn welkom!

Mofa

Hoi Mofa,

Lief dat je op mijn vraag reageerde.. (mammografie en zwanger..)

Ik herken mijzelf in jou verhaal. Ik heb nml. ook vorige maand een Curretage gehad.
Ons vruchtje was met 5.5 week gestopt met groeien.
En met 9 weken (na meerdere echo's) ben ik gecurreteerd.
Nu heb ik ook mij eipsrong afgelopen dagen gehad... Dus gaan gelijk op.

Ik ben ook heel onzeker, gaat het wel goed enz.

Misschien kunnen wel elkaar een beetje op de hoogte houden!!??

Liefs xx

Lijkt mij heel leuk,

Met mij gaat het lichamelijk heel goed. Ik heb helemaal geen nare bijwerkingen gehad na de curettage.
Ik hoop dat het ook goed met jou gaat na die curettage!!

Veel succes morgen, en laat je het dan nog  weten wat ze zeggen (schadelijk/niet schadelijk)!

Mofa

Terug
Bovenaan