Hallo even een vraagje

ik was even benieuwt of je heel je zwangerschap gewoon op je rug mag slapen? ik weet wel dat je niet op je buik mag slapen maar dat van je rug dat wist ik niet zeker dus hopelijk weten jullie het
groetjes jjennyy

Toevallig deze week aan de orde geweest tijdens mijn controle.
Je mag gewoon op je rug slapen. Het kan zijn dat je een groot bloedvat afknelt maar dit voel je snel genoeg. Je lichaam geeft het wel aan. Dit is vooral aan de orde wat verder in je zwangerschap.
Meestal ga ik toch zelf maar op mijn zij liggen, de linker heeft dan de voorkeur.

slaap lekker!

Het gebeuren van op je rug slapen kan nadelig zijn voor jou, niet voor de baby! Net wat Roos zegt, je kan dan een groot bloedvat afknellen waardoor (volgens mij) je benen minder bloed krijgen. Die gaan dus slapen of worden dan rusteloos.. Daar word je wakker van...

Wat de rest al zegt... kan gewoon maar het is echter wel gevaarlijk voor je kindje hoor Betty. Als je die bloedtoevoer afknelt krijg je alleen zelf eerst een seintje; misselijk, duizelig, kortademig enz als je dan zou blijven liggen krijgt je kindje ook minder bloedtoevoer en de zelfde verschijnselen.
Maar volgens mij vk merk je het zelf zo snel dat je kindje er idd dan nog geen last van heeft! schijnt heel onprettige ervaring te zijn.
Maar hoeft niet het geval te zijn dus lekker op je rug liggen je merkt het vanzelf en dan rol je wel om.. hahaha

Hier ook een echte rugslaper. Normaal gesproken slaap ik altijd op mijn rug, Bij mijn vorige zwangerschappen lukte dat niet. Ook veel druk op je blaas kan vervelend zijn. Deze keer probeer ik wel in slaap te vallen op mijn zij, maar wordt ik vaak weer wakker op mijn rug. Gewenning denk ik? En ik heb nergens last van met 32 weken zwangerschap (vna dec-forum, 29 dec uitgerekend)

Hoi,

je lichaam geeft zelf aan of het nog wel of niet kan, ikzelf wordt nog regelmatig wakker omdat ik op mijn buik lig. Soms lukt het een uur en soms met de baby zich na 1 minuut. Ik weet van de vorige zwangerschappen, en dat merk ik nu ook al, dat ik steeds meer op mijn zij ga slapen, de ene nacht rechts en de andere keer links, net hoe het kindje ligt en of ze begint te protesteren.

Terug
Bovenaan