hallo iedereen

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ben nieuw op de forum, maar lees wel al een tijdje met jullie mee.
Zal me even voorstellen, ben 26 jaar en ben sinds 21 april gestopt met de pil en heb mijn eerste ongi nog niet gehad.
Hebben jullie nog tips voor mij? Ik vind het allemaal zo spannend kan me niet snel genoeg gaan, maar  vind het  ook een beetje eng.
Ik wil iedereen die nog niet zwanger is bij deze heel veel succes wensen. en natuurlijk ook plezier.

xxxxx gizzymo

hi gizzymo,
welkom! ik ben zelf ook 26 en begin april gestopt met de pil en nog maar een keer een beetje (2,5 dag) ongesteld geweest dus ik heb niet veel handige tips voor je.
maar die krijg je van zelf als je hier blijft mee kletsen.
groetjes nimfje

Hai,
Aller eerst WELKOM!
ik ben 21, getrouwd en vandaag te horen gekregen dat poging 5 mislukt is..jammer maar we gaan gewoon door!
ik ben al bijna 2 jaar met de pil gestopt maar om andere redenen, ik werd na 7 weken voor het eerst ongi. en sinds dien vrij regelmatig,
nou veel suc6!

Liefs Clair

hoi Gizzymo!

welkom en leuk dat je meeklets! ik hoop voor je dat je lichaam je cyclus snel oppakt en dat je snel zwanger bent! Bij mij duurde het na het stoppen van de pil 3 maanden voordat ik weer ongesteld werd! en het is nu nog steeds een zooitje.... ik ben door mijn ha doorgestuurd naar de gyn. Ik ben 24 jaar en ik begin sept 06 met de pil gestopt. We zijn aan het proberen ons eerste wondertje te maken!

Maar je leest vaker dat het allemaal goed gaat en dat het lichaam het helemaal zelf weer kan! dus daar moet je gewoon vanuit gaan en vooral niet stressen en genieten van dit alles! Dus heel veel plezier toegewenst en we lezen vast nog wel eens wat van elkaar!!

Liefs Imme

Hallo,

Ook vanuit mij, Welkom op dit forum, bij de gezellige meiden die bijna alles met elkaar delen haha.

Ik ben Randy, ben 25 jaar en wij zijn onderhand alweer 1,5 jaar bezig om een wondertje te mogen ontvangen.
De eerste keer dat ik zwanger werd was in ronde 8, helaas bleek het bij de 20-weken echo niet in orde te zijn met ons beebje, ze zou niet buiten mijn baarmoeder kunnen leven doordat ze de ergste vorm van Spina Bifida had (open ruggetje)Ik ben bevallen bij 21 weken en 5 dagen en na ruim een uur is onze dochter Ninthe* een engeltje geworden.
We waren toen een jaar verder en moesten het opnieuw proberen, afgelopen 16 februari kregen we weer groen licht en 6 april had ik weer een positieve test, helaas hebben we maar een weekje weer van het geluk mogen proeven want de week erop kreeg ik een miskraam.
Ik ben dus wel 2x zwanger geweest, ben mama van een engeltje, maar na anderhalf jaar hebben we nog geen kindje hier in de wieg liggen en dat is soms best moeilijk.

De tips die ik je wil meegeven zijn:
1. slik foliumzuur
2. wees er niet al teveel mee bezig (ik weet het het is moeilijk)
3. begin niet te snel met temperaturen en ovu testen, dan brengt ook stress
    mee.
4. Geniet er vooral van!!!! als het over een tijdje niet lukt kan je altijd de
      trucendoos er nog bij halen.

Liefs Randy

Hallo alvast iedereen bedankt voor de reacties,
Randy ik vind het zo erg voor je. Heb je dit ook al met de HA besproken, meestal kunnen zij uitzoeken waarom dat je die miskramen heb gehad. De 1e weet je al, maar zodat het niet nog eens gebeurt? Klopt het dat je dan 3 maanden moet wachten? Een vriendin van mij heeft nl ook miskraam gehad en zij moest 3 maanden wachten. Nou heel veel succes ermee.

Grzzz Gizzymo

Hoi,

Ja dat van Ninthe* noemen ze een miskraam, ik vind het te walchelijk voor woorden, ik zie het niet als een miskraam, ze heeft tenslotte nog een uur geleefd buiten mijn lichaam.
Als wij zelf niet hadden besloten om de zwangerschap af te breken dan was ik gewoon pas rond eind maart bevallen, maar we hebben die keuze gemaakt omdat ze dan zou overlijden met heel erg veel pijn en dat konden we niet over ons hart verkrijgen.
Er is obductie op haar lichaampje geweest en er is verder niks uitgekomen.
Het is bij ons niet erfelijk, maar een geval van domme pech.

De miskraam die ik vorige maand had, is bij 5 weken en 5 dagen geweest, dus als ik net als bij Ninthe* pas later had getest dacht ik dat mijn cyclus nog niet echt opgang was.
Deze miskraam staat los van wat er met Ninthe* is gebeurt, aan het hcg hormoon in mijn bloed te zien, was het vruchtje al ten gronde gegaan voor mijn NOD, het is dus nooit ingenesteld, alleen mijn lichaam hield het nog 2 weken vast.

Ik krijg hier geen onderzoeken voor, en vind dat ook niet nodig, dit heeft te maken gehad met innesteling, en daar had ik bij Ninthe* geen last van, ik was toch ruim 20 weken zwanger en rolde er fluitend doorheen.

Ik mag gelijk weer zwanger worden, dat een gyn. of vk zegt dat je 1/2 of 3 maand moet wachten is om te kijken of je cyclus weer in orde is, eigenlijk dus alleen om het makkelijker te berekenen hoever je zal zijn als je weer zwanger bent.
Mijn gyn. weet dat ik daar niet intrap, na de gebeurtenis in november wou ik zo snel mogelijk weer zwanger zijn en zei hem dus ook, dan doe je een paar weken na de positieve test een echo en dan kan je ook zien hoever ik ben, en daar had ik gelijk in.
Nu is het bij ons wel zo dat ik natuurlijk gelijk onder behandeling bij de gyn. sta en ik sowieso met 7 a 8 weken een echo krijg.

Liefs Randy

(heb je vragen, stel ze maar hoor, want nog ff en ik kan zo mijn gyn. zijn plaats innemen met wat ik al allemaal van hem aan info heb gekregen hahahaha)

Terug
Bovenaan