hallo..is er iemand die ook ervaring met de mirena spiraal heeft??

hallo allemaal
even het volgende
3 juni 2008 en ik bevallen van onze prachtige zoon!!!
een poosje geleden heb ik besloten om de mirena spiraal te laten plaatsen...dit ivm altijd hevige buikpijn als ik ongesteld was (slikte eerst gewoon de pil)
maar nu heb ik sinds dat ik de spiraal heb...dat ik me niet gelukkig voel
heb ontzettend veel last van stemmings wiselingen...kan soms ineens van heel vrolijk ineens heel verdrietig worden bijvoorbeeld..
ik ben gauw moe...veel last van hoofdpijn...(wat ik hiervoor nooit had)

is er iemand die hier ook ervaring mee heeft?ik zit er in ieder geval sterk aan te denken om die spiraal er uit te laten halen..
ben het zat om van die stemmingswisselingen te hebben...ben het nog meer zat dat ik me verdrietig voel...
ik wil gewoon weer mezelf terug zeg maar...zoals ik was

heel graag jullie reacties

Liefs mama van Milan

wat ontzettend vervelend is dat zeg,
ik heb er geen ervaring mee, maar als je er zoveel last van hebt zou ik gewoon even de huisarts bellen en je verhaal uitleggen.
misschien kun je ook op internet wat opzoeken.
Heel veel succer ermee
groetjes mascha

Hoihoi,

Ik heb ook na de bevalling van Evy de Mirena spiraal laten zetten. Ik had voorheen ook de pil, maar wilde daar niet meer iedere dag aan denken.
De meeste van mijn vriendinnen hebben hem ook en zijn heel tevreden.
Ik heb hem nu driekwart jaar en ben ook tevreden.
Heb gelukkig geen klachten zoals jij die beschrijft. Mijn menstruatie is minder en de tussenpozen worden ook langer.
Maar als ik jou was, zou ik idd even contact opnemen met mijn huisarts of gynaecoloog en kijken wat zij je adviseren. Want al die stemmingswisselingen, moeheid en hoofdpijn is ook niet fijn.

Succes ermee,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi,

Ik wil graag even reageren. Ik ben in oktober bevallen van mijn tweede zoon en heb sinds januari ook een mirena spiraal. Tussen de twee zwangerschappen in had ik een koper spiraal.
Ik was hier aan het lezen en kwam je berichtje tegen en ik moet zeggen.....ik herken het eigenlijk wel. Ik ben ook veel moe, vaak hoofdpijn en stemmingswisselingen heb ik ook. Ik ben ook vaker negatief over dingen.
Ik heb het eigenlijk niet zo aan de spriraal gewijdt, ik dacht eigenlijk dat het meer lag an de vermoeidheid (slechte nachten) maar nu ik dit berichtje lees denk ik heej.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij mijn eerste het eerste jaar ook heel zwaar vond en ook wel deze symptomen had maar goed.

Het zou dus wel aan de sipraal kunnen liggen.

Ben je toevallig al naar de huisarts geweest? Ik ben namelijk erg benieuwd wat die er over zegt.

Ga het zelf ook goed in de gaten houden.

Hou me op de hoogte.

Groetjes mama3007

ps. wat ik ook heb....minder zin in sex (nu kan dat natuurlijk ook door de vermoeidheid komen) heb jij dat toevallig ook?

Hoi,

Ik heb sinds december het spiraaltje, maar ben nog niet zo tevreden. Ben al vanaf die tijd elke dag ongesteld, alleen 3 dagen in het toteel niet!
Verder herken ik niet die stemmingwisselingen, gelukkig. Ik zou zeker een afspraak maken met de HA, dat ben ik ook van plan.

Succes

Groetjes Lia

Hallo.....
ik heb hier wel ervaring mee.
Ik was altijd aan de pil (ook door erge ongesteldheid, dus zware pil), DRAMA!!! Stemmingswisselingen, niet normaal!
Toen liet ik de mirena plaatsen omdat daar relatief minder hormonen vanaf zouden komen!! De stemmingswisselingen werden wel iets minder maar mijn man kon duidelijk merken als ik weer ongesteld moest worden!! DRAMA!!
Toen kreeg ik ineens elke keer dat ik ongesteld moest worden enorme pijn in mijn buik en heb ik hem eruit laten halen. Wat een opluchting!
Stemmingswisselingen weg, condooms vonden we niet echt prettig maar ik werd weer een stuk vrolijker!! Daarna  werd ik zwanger en  na de bevalling van  Marit wilde ik toch weer iets gaan gebruiken maar dan zonder hormonen! Na overleg met de dokter heb ik nu een gewone spiraal zonder hormonen! Bevalt prima!

Groetjes Wendy (Marit 14-06-2008)

Ps ik vroeg de dokter wat het verschil maakte tussen wel en geen hormonen. Toen zei hij dat je met hormonen niet ongesteld hoort te worden en zonder hormonen gaat de menstruatie gewoon door. Ik ben tijdens de mirena gewoon ongesteld geworden elke maand dus beetje vreemd mischien)

Terug
Bovenaan