Hallo laatste trimester. Wat ik leerde de afgelopen 2 trimesters

<p>WOEEHOOEEE</p><p>Laatste trimester is aangebroken!!. Nog meer mensen die in het begin van dit trimester zijn aangekomen? </p><p>Wat ik heb geleerd in de afgelopen 2 trimesters wat ik niet wist en weinig tot niks over lees</p><p>- lage bloeddruk. Het niet eens meer in de rij bij de supermarkt kunnen staan omdat je dan flauwvalt. Dit maakte me zo bang tot een arts me vertelde hoe alles werkte en het voor de zwangerschap goed is. </p><p>- 20 weken echo. Het is geweldig om je kindje te zien en nog beter dat alles goed is maar ik moest stiekem mijn best doen niet in slaap te vallen. Want dat medische begrijp je echt niks van en ze leggen uit wat je ziet maar ik zie het er niet in.</p><p>- je groeit zonder je het door hebt. Denkend dat ik mijn eigen broeken die altijd los zaten nog wel aan kan. Hahaha. Nog niet bijna. </p><p>- bloed verlies..  kan er een boek over schrijven</p><p>- forums en internet. Zijn leuk maar wel op de juiste momenten en goed filteren. Anders maakt het je gek. </p><p>- goede voornemens. Gezond eten, blijven wandelen. Hahaha.. Nee. Soms moet je gewoon friet of chocolade. En wandelen.. met welke energie? </p><p>- klim niet op ladders of stoelen. Je evenwicht is echt waardeloos en je schrikt je dood wanneer je valt. Het is echt waar!</p><p>- niet iedereen gunt je je geluk? Ik weet na een mk hoe moeilijk het is om zwangere vrouwen te zien. Maar hou dan gewoon je afstand en je mond. Ipv. Angst inpraten over alles wat mis kan gaan. Wat is het toch met mensen die negatieve verhalen willen delen? Alsof je daarop zit te wachten</p><p>- belangrijkste..  GENIET!! Want de tijd vliegt. Ook dat is geen fabel </p><p>Iemand nog dingen om aan te vullen ? </p>

Oh en je bilspieren!! Pijn met lopen is niet altijd bekkeninstabiliteit maar kan ook je overbelaste bilspieren zijn die nu harder moeten werken. De fysio maakt deze weer soepel. DAT DOET PIJN!!! Maar het helpt heel goed 

[quote quote=10172371]Ik zit bijna in t laatste trimester maar uhhh nee. Ik herken je punten niet eigenlijk. Zo zie je maar weer.. iedere zwangerschap is anders [/quote]
Precies en dat maakt het soms ook zo lastig. Omdat je er dan weinig over vind of hoort omdat het niet vaak of vaak genoeg voorkomt. Vandaar dat ik het deel. Misschien dat iemand zich er wel in herkend of er nog midden in zit en ziet dat die niet de enige is 

Ik zit momenteel ook in de laaste fase ik ben bijna 30 weken zwanger! Alleen loopt mijn zwangerschap niet zo makkelijk ik heb ook veel bloedverlies gehad vooral in het begin achteraf bleek er dus een 2de vruchtzak te zitten later ook indd erg last van lange bloeddruk veder ging het later goed met wel veel kwaaltjes een week geleden kreeg ik heel veel pijn Dat nu dus nierstuwing blijkt kan nu niet meer wachten tot mijn kleine man geboren is en die pijn snel weg is ik moet om de 3 dagen op controle komen in het ziekenhuis of de pijn minder gaat worden 

[quote quote=10172383]Ik zit momenteel ook in de laaste fase ik ben bijna 30 weken zwanger! Alleen loopt mijn zwangerschap niet zo makkelijk ik heb ook veel bloedverlies gehad vooral in het begin achteraf bleek er dus een 2de vruchtzak te zitten later ook indd erg last van lange bloeddruk veder ging het later goed met wel veel kwaaltjes een week geleden kreeg ik heel veel pijn Dat nu dus nierstuwing blijkt kan nu niet meer wachten tot mijn kleine man geboren is en die pijn snel weg is ik moet om de 3 dagen op controle komen in het ziekenhuis of de pijn minder gaat worden[/quote]
ojee. Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar klinkt niet fijn! Sterkte!

Terug
Bovenaan