Hallo meiden ff hart luchten hoor

A

Anoniem

Guest
ik ben weer terug van ff uit de running! heb wel zo nu en dan meegelezen met al jullie verhalen, mee zitten snotteren, verbazen, lachen!

Ik voel me de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel, waarschijnlijk alle veranderingen van de laatste tijd heeft me een dreun verkocht. En voelde me erg moe (uitgeput) eigenlijk.
Of zoals Geer zou zeggen ik heb er gewoon de kracht niet voor!
Wat voor veranderingen dan zullen jullie je afvragen. Verhuist van Rotterdam naar Heerlen, waar ik eigenlijk niemand ken,behalve familie dus nogal eenzaam, omdat mijn mannetje veelal lang weg is voor zijn werk! (minstens een maand) en als hij dan thuis is zit ik alleen maar te zeuren tegen hem(soms verdient,vindt ik zelf). Mijn baan opgeven voor mijn allerliefste op de hele wereld Francesco! Dit valt me zwaarder dan ik dacht, ik mis het zo ondzettend, maar werken is geen optie omdat ik erg slecht van vertrouwen ben met anderen die aan mijn kind komen!
Ben nu met mijn Rijbewijs begonnen zodat ik wat vrijheid ga creeren voor mezelf. En het erge is heb eigenlijk niets te klagen. Ik heb geweldige familie die me altijd bijstaan als me ventje weer de hort op is mijn kleine mannetje is een droom van een kind (behalve zijn eten dan, wat nog steeds moeizaam gaat).   maarja ik voel me soms zo eenzaam en opgesloten in huis. Maar gelukkig kan ik zo intens genieten vanmijn kleinte zou het liefst de hele dag knuffelen hij is zo grappig dat maakt het toch allemaal zo de moeite waard!!!!!!!!!
veel knuffels van Jolanda mama van Francesco bedankt voor het"" ff luisteren""
En voor dit manneke doe ik alles wat er binnen mijn vermogen ligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wauw wat een ogen!!! Schitterend, wat een lekker ventje zeg!

Ik kan me voorstellen dat je je af en toe wat eenzaam voelt, maar je hebt altijd je "zussen" hier op het forum he? Tegen ons kan je altijd aankletsen!!

Groetjes van Zus Cissy

Ha zus Cissy,

vindt ik lief van je bedankt ik voel me gelijk al weer wat minder alleen
knuf jo

Hoi,

This wat Cissy zegt: je kunt hier dag en nacht op het forum terecht! Lachen om foto's, veel lezen en schrijven en vooral je hart ff luchten!
De veranderingen in je leventje zijn niet de minste dus dan is het ook heel normaal als je het allemaal ff te veel vindt! Lekker alles laten gaan en de boel de boel laten. Dat kereltje is toch je allesie!

groet,

Lisenka mv Tessa

PS:   Ik hou Tessa even uit de buurt van Heerlen! Wat een prachtig menneke heb je toch, ze zou meteen verliefd zijn!!

Oehhhhh wat een onwijs mooie ogen!!

En als je je eenzaam voelt kun je altijd op het forum terecht!
Waarom ben je verhuisd naar heerlen (als ik mag vragen)?
Misschien kun je met de kleine op babyzwemmen gaan, dan ontmoet je andere mama's en de kids zijn zo rond dezelfde leeftijd. Wie weet klikt het en kun je wat afspreken met elkaar, ook leuk voor de kids.

Groetjes Pauline

hoi!
Ook ik heb enorm veel veranderingen in mijn leven gehad in de laatste jaren/maanden: hele heftige eerste bevalling, 7 maanden later weer zwanger, toen de jongste 16 dagen was emigreren in in de dagen die daaraan vooraf gingen het hele huis in koffers pakken, hier wennen aan taal, cultuur, nieuw werk, mijn vrienden en familie  niet om me heen, verplicht de kinderen (vanaf 3 maanden!) naar de creche, etc etc etc etc...

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je op een gegeven moment gewoon aan jezelf moet denken. Thuisblijfmoeder is 1, maar ongelukkige thuisblijfmoeder is iets heel anders. Je zegt zelf dat je het werken mist en ik kan me dat ZO voorstellen!! Al ga je maar 1 of 2 dagjes aan het werk, dat maakt zo'n enorm verschil!! Ik ben met Lior 9,5 mnd thuisgebleven maar zou er nu echt niet meer aan moeten denken!! Mijn wereld werd zo klein!!

Ik ken het gevoel heel erg dat je niemand anders vertrouwd dan jezelf. Maar ga gewoon langzaam maar zeker verschillende creches bekijken, neem de tijd om te kijken of je het personeel vriendelijk vindt, of je achter de theorien staat die ze gebruiken... Ik was altijd heel erg tegen de creche. Maar ik zie nu hoe ongelovelijk goed het is voor kinderen!! Ze leren er zo enorm veel en ook voor de sociale kant is het ongelovelijk goed. Daarbij leer jij ook nog eens moeders kennen!! Het idee van Pauline vond ik ook goed; onderneem wat zodat je anders moeders kan ontmoeten.

Sorry, nogal een lang verhaal, maar ik wil je op het hart drukken hoe belangrijk het is om aan jezelf te denken. Als moeder is je kind de eerste prioriteit, dan je man, en dan jezelf. Maar dit is echt niet altijd goed. Als je jezelf vergeet en niet gelukkig bent, dan zit je ook niet lekker in je vel als moeder en als echtgenote!!
Heel veel succes!!
Stephanie

Wij zijn er voor om je hart te luchten hoor! Ik doe het zelf ook regelmatig en de meiden hier zijn echt super!! Ik ken je probleem m.b.t werken. Ik vertrouw ook niemand met Lyanne (heeft met mijn verleden te maken). Als ik van het UWV weer aan de gang moet, ga ik thuiswerk zoeken. Maar ik mis mijn oude collega's wel hoor (niet allemaal) en het sociale contact. Helaas ben ik tijdens de zwangerschap ontslagen, maar ik zoek ze nog regelmatig op (ik bel dan eerst even op om te vragen of de lulletjes er zijn, daar bedoel ik mijn oude bazen mee).

Ik ben in 2002 van Gelderland naar Brabant verhuisd en kende ook niemand hier, behalve de familie van mijn man. Ik heb altijd gewerkt, zelfs een tijdje 2 banen, dus geen tijd om een sociaal leven op te bouwen. Daarom ben ik op babyzwemmen gegaan en daar ben ik heel erg blij om!! Ik heb er iemand ontmoet met ook een dochter en wij zijn vriendinnen geworden! Echt hardstikke leuk!

Is er een speeltuin in de buurt, ga daar dan eens af en toe heen, echt, je hebt zo aanspraak!

Heel veel succes.

Groetjes, Marieke en Lyanne

Hoi jolanda,
Sohee, inderdaad een knapperd zeg!
Kan me je situatie heel goed voorstellen.
Maar troost je...hier in Limburg is het echt gezellig
Ik woon zelf in Geleen (10min van Heerlen)
Als je ooit vragen hebt over dingen hier in de buurt, dan trek je   maar aan de bel!
Groetjes Renate (mama van Indy 9mnd)

Terug
Bovenaan