hallo meiden

hoi allemaal
Ik ben vandaag voor het eerst bij dit forum. Ik zat eerst bij het andere forum; zwanger worden, maar ik heb daar het gevoel niet thuis te horen.
Ik lees jullie verhalen en dan denk ik dat dat meer bij mij past.Alleen is het bij mij nog een stapje minder, denk ik.
Ik heb vorige week voor het eerst clomid genomen omdat ik al sinds de geboorte van mijn zoon (10 maanden) geen menstruatie  heb gehad.Wel een bloeding van 6 weken lang maar dat kwam door een te dikke baarmoederwand. Toen is mijn menstruatie kunstmatig opgewekt.
 Maar gelukkig werd ik vorige week ongesteld en mocht ik clomid gebruiken.
Maar wat ik wilde vragen; Wie heeft ook zoiets meegemaakt en werkt clomid meteen en heb ik dan meteen een regelmatige cyclus of moet ik gewoon geduld hebben...
We wilden snel een tweede en zijn al een half jaar bezig.. dat gaat dus niet zo makkelijk
groetjes nanda

Hoi Nandag,

Welkom bij ons op het forum, kan me voorstellen dat je daar niet thuis voelt  en dat je je meer thuis voelt bij ons. Ik ben ook al een tijdje bezig om zwanger te worden van een tweede, mijn ongi is ook heel onregelmatig, en daarom ben ik uiteindelijk een afspraak gaan maken met een gyn, nu loop ik daar al een tijdje en is er bij ons onbegrepen vruchtbaarheid vastgesteld, afgelopen zondag ben ik weer eens goed ongi geworden, en dan moest ik mijn bloed laten prikken op de tweede dag om te kijken of mijn waardes goed zijn en of ik wel een eisprong heb, heb de uitslag afgelopen woensdag gekregen en kom er achter dat progesteron 2,5 is dat houdt dus in dat ik geen eisprong heb en dan kan ik dus vrijen tot dat ik een ons weeg maar zwanger worden ho maar!!!! Nu moeten we 10 juni weer komen in het ziekenhuis, en gaan we horen wat er gaat gebeuren, een vriendinnetje van mij heeft dit ook meegemaakt en die moest ook clomid slikken en daardoor heeft zij weer een eisprong gekregen zij had maar 2 eisprongen in het jaar en weinig kans op zwanger worden, ik las op internet dat ik waarschijnlijk ook met clomid moet beginnen. Ik denk dat je je niet al te veel zorgen moet maken, ik denk dat jou cyclus snel regelmatig wordt want daar zal de clomid wel voor zorgen. Heel veel sterkte en hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, en dat je snel zwanger zal worden van de tweede, en ook een beetje geduld hebben en de rust nemen dat is echt heel belangrijk voor zwanger worden, alleen dat lukt niet altijd he.

liefs Mickey

Hallo,

Welkom op dit forum ook namens mij! Wij zijn 2 en een half jaar bezig om kinderen te krijgen (heb er helaas nog geen)Ik heb/had  geen eisprong, ik heb oorlogsslijm (stoot het zaad van mijn man af) en ben onregelmatig. Ik voelde meteen in het begin al toen ik stopte met de pil dat er iets niet klopte (gevoel was goed). Na een jaar naar de gyn gegaan waar we nu IUI krijgen. Ik ben begonnen met het slikken van Clomid en inderdaad ik kreeg een eisprong en dat voelde erg goed! Ook was mijn cyclus korter en kwam het meer in de  buurt van een normale cyclus. Helaas reageerde mijn baarmoederwand niet zo goed (bleef erg dun) en mijn slijmvlies werd onvriendelijk (was het achteraf gezien al). Nu slik ik tamoxifen, lijkt op clomid. Mijn baarmoederslijmvlies doet het hier iets beter mee (blijft aan de dunne kant helaas maar we moeten het ermee doen).

Ik was superblij met het voelen en ervaren van een eisprong en dat ik meer regelmatig kreeg. Ik besef donders goed dat we maar boffen dat we niet 40 jaar geleden geboren zijn want dan was het denk ik wel anders gegaan. Ik hoop dat het bij jou goed gaat werken en dat er snel een mooie zwangerschap aan gaat komen want dat is meer dan welkom bij iedereen op deze site!!!! Dus heel veel geluk en sterkte !

groetjes Sjanneke

Hallo daar,
Ikzelf ben ook nog maar net actief op dit forum. Zat eerst op zwanger worden maar na een jaar proberen zonder resultaat, heb ik daar niet meer het gevoel zo goed begrepen te zijn. Wat hier natuurlijk wel het geval is. Voor de meeste mensen gaat zwanger worden vanzelf en is het moeilijk om in andermans schoenen te staan. Wij proberen voor nummer 2 en hadden gehoopt ze zeer snel achter elkaar te hebben. Ons meisje is nu 21 maanden. 21 juni heb ik een afspraak bij de gyn en wie weet weten we dan meer. Alvast veel sterkte Natje

hoi natje, sjanneke en mickey

Hardstikke leuk dat jullie gereageerd hebben. Het is lekker om je verhaal even kwijt kunnen, want je voelt je soms zo onbegrepen.
Ik hoop voor jullie dat er goede resultaten zijn bij het ziekenhuis.
Hou me op de hoogte van alle ontwikkelingen en vorderingen die jullie maken en ik hoop  dat  we allemaal snel zwanger worden!!!

groetjes nanda

Terug
Bovenaan