hallo

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal hier ben ik weer een keer.

Het gaat lekker bij ons. We zijn begonnen voor een 2de kindje. Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan. Heeft hier iemand toevallig ervaring met het feit dat je een 2de kindje krijgt met een groot leeftijdsverschil met je eerste. Bij ons zou dat dus rond de 11 jaar verschil zijn. Wil graag voor-en nadelen horen van anderen en ook meningen zijn van harte welkom het is tenslotte een forum.

Groetjes Wendy

Hoi!!

Wat fijn dat jullie samen voor een 2e willen gaan....
Ik heb er zelf geen ervaring mee (behalve dat mijn zusje 9 jaar scheelt met mij).

Hoeft geen probleem te zijn opzich, lijkt me. Pas alleen op dat de jongste op den duur niet 3 ouders heeft.... (zo ging het bij ons thuis vroeger ook... en dat werkt niet in z'n voordeel, ook niet op langer termijn...)

Als jullie het graag willen; ga ervoor!!! En geniet ervan!

Succes!!

Groetjes Jammie

Hoi, Wendy

Bij mij zit er 7 jaar tussen  mijn kinderen. Voordeel: de oudste snapt meer en is zelfstandiger met aankleden/eten/slapen/spelen en dus heb je meer je handen vrij voor de baby.Nadeel: uitstapjes maken die ze allebei leuk vinden. De oudste moet soms zich aanpassen aan een babyding en andersom ook. bv Zwemmen in een babybadje is nix aan als je 8 bent. De 8-baan is weer nix voor eem baby.

Verder zijn de voordelen groter dan de nadelen. Ook het vervoer is makkelijker geen
extra kinderwagens en fiets- en autostoeltjes nodig!!!

Succes Fleur  

Terug
Bovenaan