Hallo !!!

Hello everybody....

Even op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen.....
Vanaf zaterdag ben ik begonnen met het spuiten voor de IUI, en ik heb gelukkig van de lucrin & gonalF geen bijwerkingen. Morgen naar het ziekenhuis dus dan zullen ze wel gaan kijken of er follikels rijpen...

We zitten in dubio of we ervoor moeten kiezen om follikels weg te laten prikken of niet... We willen het liefst geen tweeling... Ik zal mijn twijfels even opsommen:

- Ik ben 27 en we willen graag een gezinnetje met 2 kindjes

- Ik zou graag twee keer zwanger zijn en pronken met een dikke buik

- Als de eerste wat groter wordt, heb je je tweede nog lekker ff bij je

- Als je een tweeling krijgt zijn veel zaken onpraktisch (alles dubbel aanschaffen, geen spulletjes kunnen bewaren voor een tweede wiegje, box, fietsstoeltje, kinderfietsje etc...)

Ik zit nu ik dit typ weer te twijfelen of ik dit bericht wel zal plaatsen, want ik vind eigenlijk dat ik blij moet zijn als ik zwanger mag raken, maar een dezer dagen zullen we waarschijnlijk wel een keuze moeten maken of we een of meerder follikels willen accepteren......

Zoals ik al zei, willen we liefst geen tweeling, maar als de kans dat de behandeling slaagt met meer follikels groter is...... pffff dit is echt moeilijk!!! Wat zouden jullie doen???

Liefs Lill

Hoi Lill

Die beslissing moet toch geheel door jezelf genomen worden.

Ik heb ook IUI gehad (met clomid) en 1 keer 1 eicel, 4 x 2 eicellen en 1 x 3 eicellen. En het resultaat: Niets. Moet nu dus voor IVF.

Daar hebben we besloten om wel 2 embryo's terug te plaatsen omdat de kans dan 40% op zwangerschap is op 25% bij 1 embryo.

Ik wil persoonlijk ook geen tweeling, maar ookal plaats ik er maar 1 terug, er bestaat dan nog een kans al is ie dan veel geringer op een tweeling. Ik heb ook lang getwijfeld en nu neem ik een eventuele tweeling op de koop toe, vooral als het dan uiteindelijk toch resulteerd in de vervulling van mijn wens: een kindje.

Ik heb altijd wel gehad 1 kind misschien 2. Mijn man had er liever 1, dus ben ik daarin meeggegaan. Maar ergens in mijn hart vind ik 2 ook niet erg. En met een tweeling ben je er wel gelijk vanaf.

Maar meis, je moet dit toch echt zelf beslissen, niemand anders hier kan het voor je doen. We kunnen onze meningen, belevingen enz. met je delen, maar de beslising ligt toch echt bij jou.

Lfs
Mariska V

Hoi Lill,

Ik ben het met Mariska eens, het is een hele persoonlijke keuze en beslissing.

Ook wij hebben het IUI-circuit (zonder en) met hormonen doorlopen en dat heeft helaas tot geen bevruchting geleid.
Dus...ik denk dat het al heel wat is als er een bevruchting optreedt en ja het risico op een meerling is dan wel aanwezig maar het vergroot uiteindelijk ook de kansen en de arts plaatst het zaad toch bij max. 2 eitjes (je hebt uiteindelijk helaas nog steeds maar 10-15% kans).

Lieve meid ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen. Elke situatie en kans is bij iedereen anders, dus probeer je op jezelf en jouw situatie te richten dan kom je er het sterkst doorheen is mijn ervaring.

Ik ga in elk geval wel heel hard duimen dat het bij jou meteen raak is!!

Sterkte saampjes met jullie beslissing.
lfs. Suus

Hoi Lill,

Wil je een eerlijk antwoord????
Go With the flow! Laat het over je heen komen. De kans op een tweeling is groter maar je moet eerst zwanger zien te raken. Ik zou het niet weg laten prikken want zoals je hier boven leest is het niet vanzelfsprekend dat het eitje wat overblijft wordt bevrucht. Mocht je het toeval treffen dat je een tweeling krijgt dan heeft dat ook weer hele leuke kanten en voordelen. Wat doe je b.v. met de kleertjes als je eerste een jongetje is en de tweede een meisje? Ik zou het allemaal maar gewoon laten gebeuren. Zwanger worden is en blijft namelijk een wondertje.
Het blijft een hele persoonlijke beslissing maar misschien heb je er iets aan.
Liefs Inge

Hoi Lill,

Ik ben het wel met de dames hierboven eens. Ik heb er ook over nagedacht wat ik in zo'n situatie zou doen en ik ben eruit! Ik zou het gewoon doen. Als dat de kans op een zwangerschap vergroot lijkt mij de keuze makkelijk. Het kan namelijk ook zo zijn dat het bij de tweede keer weer niet lukt en je weer die hele molen door moet. Er zijn namelijk heel veel vrouwen die dit wederom moeten ervaren. Ik sprak laatst nog een vrouw die er acht jaar over heeft gedaan om voor een tweede keer zwanger te worden. Ze heeft het nu opgegeven. Dus....... alls dit DE kans is op twee kinderen, zal ik ik hem gewoon grijpen.

Lieve Lill, veel succes bij welke keuze je ook maakt.

Wen

He Lill,

Ik ken wel iemand die gelijk bij de eerste poging iui zwanger is geworden van 1 kindje!!

En ik ken ook iemand die twee eitjes met ivf heeft terug geplaatst en nu zwanger is van een drieling!!

Wat lastig wat je nu moet beslissen doe altijd wat je je gevoel je geeft, dat doe ik tenminste altijd en dan is altijd de juiste beslissing.

Heel veel sterkte en we horen het wel van je wat je uiteindelijk besloten hebt.

Ik heb in ieder geval heel veel bewondering voor jullie, toen wij voor ki en ivf op zouden gaan, hebben wij besloten om het niet te doen, en de natuur zijn gang laten gaan, maar goed wij hebben makkelijk praten omdat we natuurlijk al een kindje hebben. Maar nu het nog steeds niet lukt om zwanger te worden, begin ik weer te twijfelen, maar ik weet ook dat als ik met hormonen ga beginnen dat we dan alletwee gezond moeten zijn, en zolang mijn man nog met zijn rug zit wil ik daar nog niet voor opgaan.

Heel veel liefs Mick

Hee lieve meiden......

Bedankt voor de snelle reacties......
Ik ben er nog niet uit hoor.. doen wat mijn gevoel me ingeeft... dat wil ik wel maar mijn gevoel gaat nogal eens met me op de loop en ik ben nogal een rationeel typ en ik ken mezelf de laatste weken echt niet meer terug.... was altijd degene die een nuchtere kijk op dingen heeft....maar dat is nu ook ver te zoeken..... ohhhhhh en dan zeggen ze dat je er niet teveel mee bezig moet zijn....
ROT TOCH OP.... zou ik dan willen zeggen..... iedereen die met de pil stopt is er toch mee bezig... en zeker na ruim 1.5 jaar en dit soort acties in het vooruitzicht.... maarja dat kun je niet zeggen heh... mensen bedoelen het altijd zo goed.....

Ik ben vanavond eindelijk eens met mijn mannetje samen thuis, dat is al wel 2 weken geleden... kunnen we het er eens ff over hebben.

Ergens heb ik voor mezelf al wel zoiets van: je kunt beter een kind "teveel" hebben dan een kind te weinig.... of het nu je 1e of je 3e kind wordt, voor iedereen die besluit voor gezinsuitbreiding te gaan is de wens even groot.....

Vrienden van ons zijn net (28 sept) bevallen van een tweeling en normaal ga je een leuke wagen uitzoeken, of een wiegje ofzo... maar bij hun gaat dat wel ff anders. Zij zei wat ze leuk vond, en hij erachter aan met een meetlat of het allemaal wel ging passen... hahahahahahaha lach je je toch rot!!!!

Maar nu je zelf met de gedachten speelt, dat je duidelijk aan moet gaan geven wat je wilt.... is het toch wel andere koek....

Vanavond zullen we er hopelijk een beslissing over nemen... Anders blijf ik met een knoop in mijn maag zitten...

Liefs Lill

lieve lill,

ik zou ook zeggen, ga er voor!! je wilt zo graag zwanger worden! probeer eerst maar eens of het lukt! ik zou me nu niet druk maken over 1 of 2 kinderen, ik denk dat we allemaal blij mogen zijn als het ons uberhaupt lukt!

laat het allemaal over je heen komen! zoals we helaas allemaal ervaren hebben gaat het niet allemaal zoals we het graag zouden willen dat het ging.

heel veel succes/sterkte met je keuze en ook veel succes bij de gyn!
wij gaan morgen naar de uroloog, hopelijk weten we dan iets meer...ik denk dat we helaas nog langer moeten wachten...hij zal wel eerst wat onderzoekjes willen doen...dat zal ie wel niet meteen doen helaas!

tot snel
xx kimpansee

Terug
Bovenaan