Hallo

Is goed te doen hoor, neem de avond van te voren en 2 uur ervoor naproxen 250 mg in.Het is een raar vervelend gevoel, menstruatiepijn daar lijkt het op want ze zuigen je baarmoeder vacuum. Dat de contrastvloeistof erin. Dit doet geen pijn, je kunt meekijken op de monitor. Best grappig. Probeer je goed te ontspannen dan valt het reuze mee. Succes, liefs ilona

Hoi,

Eerlijk antwoord?! (zonder je bang je maken)
Ik heb het in juni gehad en het was heeeeel erg pijnlijk. Maaar dat kwam omdat bij mij de boel dicht zat en er geopereerd moest worden.
In de normale gevallen (als het niet aan beide kanten dicht zit) hoor ik dat het een niet erg prettig onderzoek is maar wel goed te doen is. Wij vrouwen kunnen tenslotte wel wat hebben.
Neem voor de zekerheid een paar pijnstillers van tevoren. Het zal dan best wel goed komen. Na dit onderzoek ben je een aantal maanden extra vruchtbaar. Het is dus de moeite waard!

Succes!
Inge

Het valt best mee. Het doet 10 minuutjes pijn, maar zodra ze stoppen met het onderzoek ben je de pijn ook gelijk kwijt. Bovendien ben je inderdaad de 1e 3 maanden daarna extra vruchtbaar (ik werd de 3e maand (vandaag) zwanger) Het is dus echt de moeite waard!

Hi Bibi,

Als je wilt mag je mij wel op de hoogte houden, ik krijg binnenkort ook dat onderzoek! Als ik ongi wordt moet ik bellen, en dan wordt t binnen 10 dagen gedaan, da's ook omstreeks over 2 weken.. Succes!

Hoi,

Ik heb begin december zo'n onderzoek gehad en heb ook van te voren op een forum naar andere reacties hierover gevraagd. Deze waren allemaal nogal negatief. Het zou tegenvallen, pijn doen enzo. Ik dus met de bibbers naar het ziekenhuis. Mijn vriend kon niet mee naar binnen.
Ik kwam op een soort tafel te liggen en de ze lieten me eerst alles zien en legden uit wat er ging gebeuren. Ze zetten een soort dopje op de baarmoeder en hieraan zitten twee buisjes. Hierdoor wordt het contrastvloeistog ingebracht. Ik vond het niet pijnlijk maar het is wel een heel naar gevoel. Heel drukkend. Gelukkig duurde dit maar enkele tientallen seconden. Daarna is het ook over. Ik moest alleen de volgende ochtend terugkomen voor een restfoto. Dit hadden ze nog niet vertelt. Ze maken alleen een foto van de baarmoeder en dan kun je weer gaan. Het is mij dus meegevallen. Succes en probeer een beetje te ontspannen

hoi ik heb dat onderzoek ook gehad in dec. ik heb toen in het ziekenhuis een zetpil gekregen die ik 1 uur vantevoren moest inbrengen.
Het gevoel dat ik had was een hele hevige menstruatiepijn maar zodra de behandeling klaar is trekt het snel weg.
Ik ben na een maand zwanger geworden, misschien heeft dit toch geholpen. Zo denk ik erover. Ben nu 8 weken
Veel sterkte ermee

Terug
Bovenaan