Hallo

Hoi,

ik kom me hier maar eens aanmelden. Mijn naam is Jacquelien en ik ben 26 jaar oud. Sinds december 2005 ben ik gestopt met anticonceptie en in mei raakte we zwanger. Na 5 weken zwangerschap eindigde dit in een miskraam. Mijn partner is daarna voor zijn werk, 4,5 maand weg geweest en sinds afgelopen cyclus zijn we weer begonnen.
Meteen de eerste keer raak, maar wat was ik bang. Dat gevoel klopte dus. Ik heb maandag een echo gehad en het blijkt nu dat er alleen nog een vruchtzakje te zien is en een leeg dooierzakje. Oftewel.....momenteel wacht ik op een miskraam.

Ik heb veel gevoelens, maar voornamelijk angst en op dit moment kann een zwangerschap me gestolen worden. Maar de kinderwens is des te groter.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik wil o zo graag kinderen en weet wel dat de zwangerschap erbij hoort en een positief gevoel moet geven. Maar waarom gaat het de eerste 2 keer dan meteen mis? Ik ben momenteel bijna 8 weken "zwanger". Ik baal zo ontzettend......ik zou willen dat mijn lichaam het liet gaan zodat we door kunnen. Nu is het wachten op een mk, waarvan ik niet weet wanneer die begint.

Groetjes Jacquelien

Wat erg van je verlies en dat ook al voor een tweede keer.
Gelukkig kun je hier je verhaal doen, we weten jammergenoeg allemaal hier hoe je je ongeveer moet voelen.

Het enige dat mij er van overtuigd dat ik kinderen zal krijgen dat ben ik zelf, omdat mijn ouders mij ook na twee verkeerde zwangerschappen hebben gekregen.

Bij mij helpt praten over mijn verlies en praten over juist de toekomst goed. Bovendien afleiding in het werk en daarbuiten allerlei dingen zoeken die maar tijd vreten. Hoe sneller de tijd gaat, hoe eerder ik denk dat ik wel een gezonde zwangerschap zal hebben.

Ik hoop voor je dat je miskraam goed verloopt, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en lucht je hart op het forum, dat werkt.

Shanaz

Hoi Jacquelien.

Joh wat verdrietig nou weer dat het weer wachten is op een miskraam.
Goed dat je je hier aan meld.
Ben zelf ook nog maar kort "lid" van dit forum hoewel het al wel mijn 2e msikraam was afgelopen 13 juli.
We kunnen alleen maar hopen met elkaar dat er voor ons nog goede zwangerschap(en) komen.
En tot die tijd delen waar we mee zitten en wat ons bezig houd.

Sterkte meid, groetjes Ccor.

Hoi Jacquelien,

Omgaan met een miskraam is eigenlijk onmenselijk. Je voelt zoveel dingen tegelijk, kan jezelf helemaal leeg huilen..........jammergenoeg ken ik ook het verhaal.
Toch moet je jezelf proberen op te beuren. 2 miskramen is heel erg, maar het is niet het einde van de wereld (klinkt nu misschien hard maar toch is het zo!). Ik heb zelf 1 miskraam gehad in januari en nu weer 9,5 week zwanger. Ik kan ook alleen maar hopen en bidden dat het nu wel goed zal gaan!
Je moet de hoop nooit opgeven. Ik begrijp dat je nu in een hele moeilijke tijd zit.
Praat er maar veel over, lucht je hart. Als dat even niet lukt bij je partner, familie of vrienden kun je hier ook altijd terecht, dat zie je!
Heel veel sterkte meid!

Marleen

He Jacquelien,

Sorry te horen dat je een mk gehad hebt. Hoop voor je dat het er snel uit komt zodat je het kunt verwerken en weer verder kunt met het klussen aan jullie kinderwens.
Heb er zelf ook helaas ervaring mee (3mk gehad tussen dec2006 en vorige maand) en weet dat het enorm oneerlijk voelt. Het enige dat ik je kan meegeven: praat erover met je partner, familie, vrienden en ook hier op het forum kun je rekenen op steun van veel "ervaringsdeskundigen". Mijn ervaring is, dat het forum eigenlijk de meeste steun biedt, omdat deze meiden het allemaal zelf meegemaakt hebben en weten hoe je je voelt. Je omgeving vindt het erg rot voor je, maar na een paar weken denkt niemand er maar aan, terwijl jij dan nog best behoefte kunt hebbe om erover te praten en je misschien nog niet elke dag top voelt.

Veel sterkte gewenst met het verwerken van je mk. En als er iets is.... we zijn er voor je.

groetjes,
Dion

Hoi hoi,

bedankt voor alle lieve reacties. Het gaat mentaal goed met me. Ook omdat ik even de tijd heb gehad om te wennen aan het idee dat het geen zwangerschap meer is.
Gisteren is het vruchtje eindelijk afgekomen. Ik heb hierdoor nogsteeds erg veel last van krampen en rugpijn. Ook ben ik wat licht in mijn hoofd, waarschijnlijk door het vele bloedverlies. Dus ben naar huis gekomen vandaag van het werk.

Ik zal veel gaan meelezen en hoop ook wat vaker te kunnen reageren. Maar ik ga over 5,5 week trouwen, dus daar zijn nog veel dingen voor te regelen. Dus zoals ik al zei, ik ga mijn best doen!

Bedankt nogmaals!!

Terug
Bovenaan