hallo

Hallo Allemaal,
Ik wil me graag even voor stellen aan jullie.
Ik ben Eveline, woonachtig te Nijmegen.
Op 1 augustus ben ik na een zwangerschap van 41 weken en drie dagen bevallen van een gezonde jongen genaamd Jens. Helaas ben ik uitgescheurd en heb ik veel bloed verloren omdat de placenta niet vanzelf kwam. Dus snel na de bevalling naar de o.k.
Na drie dagen ziekenhuis en drie zakken bloed verder mochten we naar huis. Verder is gelukkig met Jens alles oke. Ik heb nog wat tijd nodig om te herstellen merk ik. Ben snel moe.
Mijn vriend Krijn en ik zijn erg gelukkig met hem. Hopelijk kunnen we gezellig wat info en vragen uitwisselen. Het ziet er in ieder geval gezellig uit.
Alvast een vraagje: Ik heb er bewust met mijn vriend voor gekozen om 'jong' moeder (ik ben net 25 geworden) te worden. Maar ik heb  het idee dat ik me soms moet verantwoorden waarom ik hiervoor gekozen heb. En helemaal of het wel gepland en gewenst was.
Na vier weken bevalling (ja die buik slinkt niet zo heel snel) werd ik door iemand gevraagd wanneer ik moest bevallen. aaaaaa Dat was dus ff niet leuk om te horen.

luister meid, als jij er bewust voor heb gekozen hoef je niemand te verantwoorden waarom je vroeg moeder wil worden. klaar.

maar wat die buik betreft. pfff weet er alles van. zelf ben ik al stevig van me zelf dus je kan nagaan wat er gezegt wordt??
ik had laatst nog 1tje die naar me toe kwam en zei van go ben je niet overtijd??

hoi..

ik ben ook jong moeder..ben 24..
maar niemand die aan mij vraagt hoe en wat.!
moeten ze gvd eens durven..
het is mijn/ons leven.!!
aan wie moet je je verantwoorden dan.???

maar welkom hier,

kus tanja
mama van nika
06-08-06

hoi evelien,

welkom hier!
Ik ben ook een jonge moeder ik ben 27 en heb 2 kindjes de oudste wordt over 3 weken 5 dus ik was 22.
Mijn  ouders waren ook jong toen ze kinderen kregen. Dus hebben kevan en delano ook een jonge opa en oma.    
Heerlijk toch jong moeder zijn! Laat ze  maar lekker kletsen hoor. En geniet van je mannetje.
Als ik nu op het schoolplein sta om kevan van school te  halen denk ik joh wat een ouwe wijfen!

En wat betreft je buik, jaja ik weet er ales van ik liep  2  weken nadat ik bevallen was in de intratuin, kwam er een vrouw even bij delano kijken, vroeg ze wanneer komt de tweede, ik zei dit is de tweede, nou de derde dan hoever ben je nu? Ik ben me toch uit me slof geschoten......(was de zoveelste.)
Maar nu 8 weken verder moet ik eigenlijk niet klagen nog 3 kilootjes en dan is kimmetje helemaal tevreden.

groetjes kim

Hai Evelien!

Welkom!

Over dat jong moeder zijn kan ik meepraten. Ik was 19 toen mijn oudste geboren werd, en ben net voor de tweede keer moeder (ben nu 21).

Toen ik zwanger was van onze eerste (niet helemaal gepland, maar dat is niemand zijn zaak) waren er ook mensen die me zeer bezorgd aankeken als ze hoorden dat ik zwanger was.

"Niet gepland zeker?"
"Zou je dat nou wel doen?"
"Het is zo zwaar om kinderen te hebben, geniet van je leven!"
"Als je moeder wordt kan je niet meer uitgaan en een jaar in Australië gaan zitten zoals iedereen altijd doet na zijn schooltijd."
"Ach kind, je bent nog zo jong.."

Hoe vaak ik dat soort dingen wel niet heb gehoord! Maar niemand die erbij stilstond dat ik op mijn 18e al samenwoonde, dat ik nooit een uitgaanstype was geweest, dat ik de behoefte aan zo'n wereldreis helemaal niet had!!

Tegenwoordig ziet men dat ik het eigenlijk best goed doe. Mijn oudste meisje is ontzettend spontaan en lief. Ze zegt iedereen gedag, zegt netjes alsjeblieft en... alsjeblieft (ze kent het woord dankjewel nog niet). Ze is ontzettend lief voor haar nieuwe zusje en gewoon een vrolijk en gezond kind.

Niks van aantrekken dus, laat ze maar lekker praten! Sommige mensen snappen gewoon niet dat mama zijn ook al een doel in het leven kan zijn.

Liefs,
Lynn

hoi,

Ook ik ben een jonge moeder..
Ik ben 26 en heb 2 kids, Yenna van 2 en Yari van 10 weken.
Maar moet je je daar voor verantwoorden??
Daar heeft niemand niks mee te maken, het is jullie keuze!!
Wij hebben ook bewust jong  voor kinderen gekozen zodat we  hopelijk nog  
heel lang van ze kunnen genieten.

Groetjes Marina.  

Ook ik ben een jonge moeder (21).. dus we zijn eigenlijk met heel veel! We gaan de wereld veroveren!! . Ik heb nog geen nare opmerkingen gekregen. Toch zie ik wel eens mensen kijken. Bijvoorbeeld oud-klasgenoten met zo'n blik van... (ja niet veel goeds). Dan baal ik wel en heb ik liever dat ze iets zeggen / vragen als achter mn rug om kletsen. Maar het kan me eigenlijk geen bal schelen. Van de meeste mensen krijg ik zelfs leuke reacties.
1 keer was wel leuk. Ik kwam iemand tegen die ik ken van vroeger... een vage kennis dus maar toen ging ik er veel mee om. Dus even praten, hoe het was enzo. Vraagt ie ineens (kijkend in de kinderwagen).. oh, en ben jij aan het oppassen?? Haha. Dus ik lachen en gezegd dat dat kleintje van mij is. Hij schaamde zich dood! Maar ik kon de humor er wel van inzien... en je weet ook wie het zegt.
Maar niks van aan trekken en geef ze maar een grote mond terug hoor als ze zich met jouw leven bemoeien!!!
Ook ik heb trouwens een jonge moeder en die liep als trotse oma met haar kleindochter door het dorp.. vroegen er mensen of het haar dochterje was.. lol!! Gewoon een beetje de humor ervan inzien.

Terug
Bovenaan