hallo

ik kom me ook even aanmelden.
ben nu 9+4 van de tweede.
25e eerste echo, ben erg benieuwd, dan heb ik pas het gevoel dat er echt een kindje in mn buik zit, ben nu steeds bang dat het straks niet blijkt te leven ofzo,
maar dat had ik bij de vorige zwangerschap ook en dat was ook helemaal goed.

groetjes en succes met alle kwalen!

Hey,

Welkom!! Maar pas de 25e een echo??? wat laat of niet? Hoe ver ben je dan al?
Hopelijk is alles goed... tot dat moment blijft het toch heel spannend en daarna ook nog wel soms natuurlijk. maar een goede echo geeft al veel meer zekerheid en ontspanning!

Gefeliciteerd!

hoi!

dan ben ik 12+1...
ze zeggen dat ze het altijd met 12 weken het liefst doen, ik heb er nog over nagedacht om zelf een andere afspraak te maken, die we zelf betalen, maar mijn man wil niet, hij zegt dat ik gedult moet hebben :p

heb jij al een echo gehad dan?

groetjes

mijn eerste echo was met (ik dacht 9w5d bleek 8w5d). Dat is altijd de eerste termijn echo om te bepalen hoe lang je zwanger bent. Sommige doen het met 8 weken andere idd pas met 12. Is wel jammer. Dan zie je de kleine pas heel laat en je hebt weer een foto minder voor het plakboek.
Maar je kan altijd aan de huisarts of verloskundige vragen voor een eerdere echo. Maar dan heb je kans dat je die van 12 weken niet meer krijgt.
Helaas krijg je niet zoveel echo's.
Bij mijn eerste had ik 1 met 8 weken...toen 14 weken vanwegen een punctie maar anders niet gepland....20 weken en met 33 weken om de ligging te bepalen.

Nu heb ik met 8/9 weken gehad...krijg met 12 weken 1...15 weken vanwege de punctie ...natuurlijk de 20 weken en dan afwachten.

Veel succes

Ik heb er 1 met 9 weken gehad en die was goed. Dan laten ze het verder zo. Wij doen geen verdere onderzoeken misschien alleen de 20 weken echo... dus wij krijgen er dan maar 2. Helaas... ik zou elke week wel een kijkje willen nemen. Leeft het nog, gaat het goed daar? nu moet je er na een echo nog maar op vertrouwen dat het goed gaat, al is die kans heel groot... maar toch... zwanger worden is toch zeker een proces van af- en verwachten. Kan niet wachten tot het getrappel begint. Dat geeft zoveel duidelijkheid!

Ik heb mijn eerste met wat ik dacht 9 weken wat 9 weken en 4 dagen bleek te zijn (yes!! dacht ik in mijn hoofd! hoe eerder we bij de 3 maanden zij hoe beter!)

Ik heb mijn volgende afspraak 4 weken na de eerste maar dat is alleen naar het hartje luisteren (ook leuk)

Ik kan echt niet wachten tot ik een dikke buik heb en mijn baby begin te voelen! het lijkt mij zo gezellig :)

het kindje voelen is ook echt leuk ja!
ik zit een beetje te twijfelen of ik zal bellen of ik een weekje eerder kan ofzo...
maar ik wil ook geen zeikerd zijn dus durf ik het niet zo, maar ik moet nu nog twee weken wachten en ik vind het zo lang duren!!!

ik wilde het ook pas vertellen na de echo, maar je ziet het echt al duidelijk, dus ik heb het de meeste fam al verteld, maar ben toch een beetje onzeker, omdat je toch niet weet of er echt een levend kindje inzit.

ik zal er nog ff over nadenken of ik ga bellen. opzich zijn die twee weken ook wel weer zo voorbij

Terug
Bovenaan