Hallo

Hallo,

Ik ben nu 10 weken zwanger van de eerste.
In week 7 had ik al een echo gehad en het hartje klopt.
Over 2 weken heb ik de tweede echo.
Vandaag om zwangerschapsbroeken gegaan. Ik kan al bijna niet meer in mijn oude broeken. Hebben jullie dat ook?
Weet iemand wanneer je een kraamhulp moet regelen?

Groetjes

Gefeliciteerd en welkom hier! Fijn dat jullie al een goede echo hebben gehad, nu de volgende nog. Spannend hoor. Ik loop ook al een tijdje in de zwangerschapsbroeken, ben nu 13 weken. Kraamhulp moet je in je eerste trimester regelen anders kan het zijn dat er geen plaats meer is voor je. Dus als ik jou was zou ik dat nu al doen. Ik heb het al geregeld dus, gewoon even op internet zoeken welke bij je in de buurt zit en waar je je goed bij voelt. En niet vergeten uit te zoeken wat je zorgverzekeraar wel en niet vergoedt, in de meeste gevallen is er sowieso een eigen bijdrage dus misschien handig om alvast rekening mee te houden.

Klopt, de verloskundige zei tijdens het eerste gesprek inderdaad ook dat ik de kraamzorg al kon gaan regelen. Zij raadde aan eerst je zorgverzekeraar te bellen om te horen met welke instanties ze wel of niet samenwerken. Dat heb ik dus gedaan, en ik kon uit een heleboel kiezen. Heb gekozen voor de kraamzorg waar mijn zus ook al 3x bij heeft gezeten, dus ik ga er vanuit dat dat wel goed zit. Kon me via internet aanmelden en ontvang binnenkort meer informatie.

Succes ermee! Oja, en natuurlijk van harte met je zwangerschap!

Welkom! Gefeliciteerd en fijn dat je al een goede echo hebt gehad!
Ik ben ook zwanger van de eerste, net 10 weken denk ik, maar zwangerschapsbroeken heb ik nog niet aan. Spijkerbroeken zitten wel minder fijn dus ik draag vooral leggings en jurken. Maar als mijn echo (morgen) goed is denk ik dat ik ook maar eens ga shoppen.
Kraamhulp moet inderdaad al op tijd geregeld worden. Dit doe ik ook na mijn eerste echo.

Vam harte gefeliciteerd!!!! Wat leuk, ook de eerste x zwanger!! Kraamhulp idd gelijk googlen. Heb ik ook gedaan.

Enne ik heb 2 zwangerschapsbroeken, maar draag de rest van m'n kleding ook nog. Past allemaal net...Maar dat zal niet lang meer duren.

Bedankt voor de berichten!. Ik heb me nu bij de zelfde kraamhulp als mijn schoonzus ingeschreven. Deze wordt door de ziektekosten maatschappij vergoed. Zag dat er een eigen bijdragen van 4 euro per uur bij komt. Dat is niet echt veel.

Groetjes

Mercedes

Terug
Bovenaan