Halve dagen werken ivb harde buiken 23 weken zwanger

<p>Dag dames ik heb een vraag </p><p>ik werk 2 dagen in de week 10 uur per dag met half uurtje pauZe nu kreeg ik elke x harde buiken ik loop de hele dag werk namelijk in een wasstraat wie heeft dit ook mee gemaakt en hoe gaat gaat dat met de bedrijfsarts en uwv ? </p><p>Groet kelly </p>

Hoi!
Als je zwanger bent, heb je sowieso recht op meer pauze. Vanaf het eerste begin. Dat is 1/8 deel van je werkdag. Dus met een werkdag van 8 uur, is dat 1 uur.
Als je last hebt van harde buiken, zou ik dat met je verloskundige/gyn bespreken. Als zij jou het advies geven minder te werken, kunnen ze dat zwart op wit zetten.
Een bedrijfsarts hoef jij zelf niet in te schakelen. Dat zal je werkgever, wel of niet, doen.
Hopelijk weet je zo iets meer.
Succes en geniet van je zwangerschap!
Liefs, Maaike 

Uwv is heel makkelijk. Dus maak je daar geen zorgen over. Niemand gaat risico's nemen met zwangere. Ik vind een dag van 10u staand nogal fors. Misschien kunnen ze vervangend werk regelen? Ik werk in de zorg en dus ook staand maar ben met 20weken op kantoor gaan werken. 
Jij en je kindje zijn nu het belangrijkst. Onthoud dat!

Ik werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis (nu dan even niet, heb verlof).  Maar vanaf 25 weken had ik ook veel harde buiken, ik deed alles nog, +/- 6 patiënten op een dag. Ik heb dit toen bespreekbaar gemaakt en werd meteen goed opgevangen! Nog max 3/4 patiënten op een dag, meer pauzes en zelf goed aangeven! Als je niks zegt, veranderd er ook niks.
Uiteindelijk met 30 weken halve dagen gaan werken en heb dit tot 35 weken vol gehouden.
Ik ben gebeld door de bedrijfsarts, die gaf aan dat het zo goed geregeld was en ik hoefde er niet heen. Ik ben ook gebeld door het UWV en die vroegen alleen waarom het zo was en toen was het ook geregeld. 
Ze gaan echt geen risico nemen met zwangeren. Ik ben zelf iemand die niet graag thuis zit dus wilde niet helemaal stoppen maar dit is wel een paar keer besproken. 
Trek aan de bel als je merkt dat het niet gaat!! Je staat heel sterk als zwangere! Succes. 

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook rond 23 weken veel last van harde buiken, moest ook rustig aan gaan doen. Kreeg er ook nog rug en bekkenklachten bij en kwam met 25 weken helemaal thuis te sitten. Bedrijfsarts heeft daar nooit moelijk over gedaan en het advies van vk en fysio, dat ik thuis moest blijven, meteen doorgegeven als advies aan mijn baas. Het uwv heeft toen contact met mij opgenomen en ook daar was alles meteen prima. Bij zwangerschappen nemen ze echt geen enkel risico! Een bedrijfsarts niet en ook een uwv niet.
Luister goed naar je lichaam!!

Bedankt dames voor jullie berichten 
ik kan dus niet meer pauze nemen omdat we altijd zitten met een persooneel probleem en daarbij kan ik ook niet zitten op werk en als k dat doe dan is halve minuut voordat ik weer klanten moet helpen liep al een paar weken met harde buiken toen heb ik verloskundige gebeld situatie uitgelegt en die zei meteen halve dagen werken dus dat heb ik aangegeven dus vanaf vandaag werk ik halve dagen ze deden niet moeilijk vond wel moeilijk om aan te geven maar de verloskundige zei min of meer dat 10 uur veel te lang was en ik niet efht veel keuze had .. bij mn zoontje werkte ik ook halve dagen mwar kon over meer dagen verdelen waardoor ik wel aan ke uren kwam nu kan dat niet ivb oppas van mn zoontje 

groet kelly

Ik moest ook halve dagen gaan werken van mijn verloskundige. Volgens mij rond de 30/31 weken was ik toen. Het werd allemaal geregeld via mijn werkgever, wel al 6 weken voor bevalling verlof ipv de 4 wat ik eigenlijk wou. Maar luisteren naar je lichaam is het beste. 
Als het goed is zijn de halve dagen opgevuld
met halve dagen ziek zodat ik niet dadelijk een te grote deuk in mijn loon heb. Ben benieuwd wat ik krijg eind van de maand. Werk bij de media markt dus had veel wisselende uren en avonden en zondagen zijn natuurlijk nu wel toeslagen die ik mis. 
Toen mijn halve dagen begonnen waren merkte ik echt dat ik dat nodig had. Laatste week voor Mn verlof zat mijn lijf er echt doorheen. 

@nikkim 
ik heb vast contract dus hun krijgen mijn uren aangevuld door uwv tis heel intesief werk en je staat echt de hele dag en k dacht elke ach die 2 dagen maar kreeg steken in mn buik hele dag en hardebuik had dit al aantal weken dat heb ik tegen mn verloskundige gezett en die gaf me dit advies wij hebben maar 1 dienst dwt ie van 8 tot 18 met 30 min pauze ie efht hele dag staan je kan niet even 5 min zitten dus dat is wel echt vervelend bedankt voor je tips 

liefs 

Terug
Bovenaan