Halve dagen werken

Hoi meiden,

Nou het is zo ver..ik moet halve dagen gaan werken...Ik baal ervan maar het is zo en ik moet me er bij neerleggen. Deze zwangerschap is gewoon behoorlijk zwaar, ik heb veel klachten en ben gisteren weer zo geschrokken...
Ik heb al twee dagen last van mijn buik, en rug. Ik hoest ook al enkele weken en ze kunnen niet vinden waar dat door komt. Kinkhoest is het niet, daar ben ik inmiddels op getest, maar wat dan wel? Vandaag weer bloed laten prikken en hopelijk vanmiddag de uitslag. Die pijn was gisteren op mijn werk zo hevig dat ik dacht dat het weeen waren!
Ik in paniek het ziekenhuis gebeld en we konden meteen langskomen. Na een echo bleek dat met de baby alles goed is en dat het waarschijnlijk bandenpijnen zijn. Dat die zo hevig kunnen zijn wist ik niet...ik kan soms gewoon niet lopen van de pijn! Omdat mijn bloeddruk ook regelmatig te hoog is (vooral onderdruk) nu het advies gekregen om minder te gaan werken (van 32 naar 16).
Ik ben nog steeds bang en onzeker vanwege die pijnen in mijn buik. Maar ik moet positief blijven en niet te negatief denken...maar dat is af en toe zo moeilijk. Ben nu 19 weken en heb al een buik van 6 of 7 maanden!

Over 2 weken de twintig weken echo, hoop zo dat alles goed is. Ik vond gisteren de placenta namelijk erg groot (volgens de gyn was het niet zorgwekkend) maar ik haal me van alles in mijn hoofd....Sorry voor het klagen maar ik moest het effe kwijt en misschien herkennen jullie dit??

Thanks xxx Kirsten
 
Helemaal geen sorry! Je mag echt wel even 'klagen' hoor! Ik had het ook allemaal niet zo verwacht, ga ook 4uurtjes werken op een dag en als het lukt mag ik er zelf 6van maken, maar niet meer. Ik zit met mijn bekkeninstabiliteit en heb ook steeds heftige pijnen onder in mijn buik (links). Soms is dat ook echt niet te doen en maak ik me ook kei veel zorgen!! Ook mijn buik is flink bol, maar neemt nu wat af, had zelf een darmontsteking door de voedingstoffen die ik niet binnen kreeg en niet binnen houd
.
Ik was vroeger al erg bezig met zwanger zijn en hoe ik het zal doen allemaal, maar echt waar dit had ik ook niet verwacht, al dat overgeven nogsteeds, de pijnlijke momenten en kan bijna wel zeggen etc etc.

Je moet gewoon echt goed aan jezelf denken, zit nu zelf een weekje thuis en neem lekker mijn rust, het helpt geestelijk erg goed maar lichamelijk gaat het maar langzaam de goede kant op. Dus neem je rust voor jou en voor de baby!!
Liefs xx Shar
 
Meid, lekker klagen hoor! Een zwangerschap is een mooie en bijzondere periode in je leven, maar de een heeft nergens last van en voor de ander is het afzien. Natuurlijk baal je hier enorm van, maar je hebt hier zelf niet voor gekozen. Belangrijk is dat je aan jezelf en aan de baby denkt en als dat betekent dat je halve dagen moet gaan werken, dan is dat momenteel de beste oplossing. Ik zou van de nood een deugd maken en de middag gebruiken om lekker te ontspannen, lekker op de bank liggen, filmpje aan, boekje erbij, lekker kopje thee en lekker een dutje doen. Het stukje angst wat je hebt, herken ik wel. Maar vertrouw op de deskundigheid van de gyn, als er echt iets niet goed zou zijn, dan zou hij/zij dat gewoon zeggen.

In ieder geval heel veel sterkte voor de komende tijd. En als je wil klagen, dan weet je ons te vinden.
Liefs han
 
Ik vind dat je niet zeurt en klaagt. Ik hoop voor je dat jij je snel wat beter voelt en ook wat meer zekerheid hebt. Werken kan later ook nog (als het je tenminste niet in financiele moeilijkheden brengt), maar lijkt mij ook erg wennen.

Die buik zou ik ook nog niet direct over inzitten joh, ik ben nu 17 weken en net zo dik als mijn vriendin was toen ze bijna moest bevallen.
Volgens mij is dat bij iedereen anders.

Rustig aan groetjes Sietske

 
He meis, je klaagt absoluut niet, je moet nu alleen goed om jezelf denken, want al die stress is niet goed voor jullie! Oook mijn buik is al groot, logisch na een 3e maar toch, moet je zien hoe we er over 5 maanden bij lopen, haha! Denk goed om jezelf meis.

liefs Kirsten
 
Ik sluit me aan bij Ugly Betty; het glas is nog altijd halfvol, dus geniet lekker van de vrije tijd die je hierdoor krijgt! Ontspan en geniet van het zwanger-zijn, hoe zwaar dat op andere momenten soms ook is!
 
Terug
Bovenaan