Halve fles

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 7 weken drinkt meestal niet zo veel per keer. Of het nou uit de borst is of een flesje borst- of flesvoeding, na ongeveer 60 cc stopt ze ermee. Met als gevolg dat ze elke 1,5 tot 2 uur honger heeft en wil drinken. Haar laten wachten werkt niet, want dan is ze totaal overstuur en daarna zo moe van het huilen, dat ze tijdens het drinken meteen in slaap valt.
Hoe zorg ik dat ze meer drinkt per keer en dat er ongeveer 4 uur tussen twee voedingen komt te zitten?

Groetjes, Chloë

PS Ze drinkt meestal borstvoeding en tussendoor Nutrilon 1 om haar daaraan te laten wennen.
 
Hallo Chloe,

Mijn zoontje Jeroen is ook 7 weken en drinkt vanaf het begin al heel weinig. Toen ik over ging van de borst naar de fles (ongeveer 4 weken geleden) dronk hij 40/50 cc per keer en kwam dus ook elke 2 uur. Nu drinkt hij per keer ongeveer 80cc en komt om de 3 uur (soms zit er ook al 3 1/2 of 4 uur tussen). Hij krijgt nu 7 voedingen per dag. Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. Volgens mij moet je een beetje geduld hebben, ze gaan vanzelf meer drinken. Bij het CB gaven ze nog als tip het gat in de fles wat groter te maken zodat hij wat meer binnen kon krijgen (Jeroen werd al snel moe en dronk daardoor niet zoveel) maar die fles werd al hikkend en boerend leeggedronken (geen succes dus). Volgens mij kun je er niet voor zorgen dat ze meer drinkt per keer maar bij Jeroen werd het vanzelf steeds een beetje meer. Dan dronk hij bijvoorbeeld opeens meer dan normaal en sliep daarna ook langer.

Groetjes,
Brigitte
 
Hoi Chloe,
Onze dochter van nu 13 weken had het zelfde 'probleem'.(wat je kan proberen is om te kolven om er achter te komen of je voldoende/voedzame melk hebt..) Maar ondertussen zit er wel al veel meer regelmaat in. Het kunnen ook de regel dagen zijn trouwens. Wat ik deed is met haar gaan wandelen in het park na een voeding dan sliep ze veel langer.(ook goed voor de kilotjes die er nog af moeten!) En verder is ze nog echt jong hoor. Komt van zelf goed!!
Succes.
 
Als je kolft let dan niet op de hoeveelheid want je kolft minder dan dat je dochter drinkt omdat dat mmeer moeite kost.

Borstvoeding en flesvoeding kan je beide op verzoek geven dus wanneer ze komt. Ik doe dat bij mijn dochtertje ook en soms zit er vier uur tussen en soms zit er 2 uur tussen dat maakt niets uit.

Het is een lang verhaal om het goed uit te leggen en als je daar intresse in hebt dan hoor ik het wel.

Maar doe wat je denkt dat goed is. Mag ik vragen waarom je haar laat wennen aan nurtrilon 1?
groetjes joyce
 
Hoi Chloe,

Mijn zoon is inmiddels 11 weken maar hij heeft een tijd hetzelfde probleem gehad. Hij dronk altijd maar kleine beetjes. Vervelend, want het kost jou veel tijd. Ik probeerde wel altijd of hij bijvoorbeeld na het luier verschonen of net voor het slapen weer opnieuw wilde drinken. Zo werden de porties langzaam ietsje groter.

Na een paar weken ging het vanzelf over. Hij werd groter, zijn maagje groeide en hij kon langzamerhand steeds grotere voedingen verwerken.

Wandelen in het park (zie boven) trouwens erg goede tip. Werkte bij mijn kindje ook geweldig. Sliep hij lang door en had hij daarna flink honger.

succes,
Mireille
 
Het is volkomen normaal voor een klein baby'tje om zo vaak te willen drinken. Twee maanden geleden zat ze nog in je buik met een constante toevoer van voeding! Nu moet ze langzaam wennen aan wat grotere porties ;-) Het maagje van een pasgeboren baby is maar heel klein en daarom is het normaal als ze maar weinig per keer drinken. En het is dus ook logisch dat ze vaak wil drinken, want dat maagje is ook zo weer leeg.

De meeste baby's krijgen na een maand of drie een eigen ritme (dit verschilt per baby, bij mijn jongste was het al na 2 maanden) en dan laten ze vanzelf wat meer tijd tussen de voedingen.

Wat bij mij altijd goed geholpen heeft, is minder op de klok te letten. Ik ga gewoon lekker zitten (of nog beter, liggen :)) en voed zo vaak als mijn dochter wil. Als je er erg bij stilstaat hoe vaak en hoelang je voedt, lijkt het of je met niks anders bezig bent. Nu weet ik vaak niet eens te zeggen hoe vaak ze drinkt. Ik weet ook niet hoe vaak ik zelf iets drink en toch krijg ik genoeg binnen :)

Kijk ook eens op http://www.natuurlijkouderschap.org/borstvoedingopverzoek.html

Groetjes en geniet van je kleine meid!
Pauline
 
Terug
Bovenaan