halve ui naast bed?

Hallo,

Ik heb weleens gehoord dat je een halve ui  naast je kindje's bed kunt leggen, waarvoor is dat precies?
Is dat voor als ze ziek zijn of verkouden?
Mijn dochter haar neusje zit regelmatig vol, maar als ze al zo een peertje ziet(om de neus mee schoon te maken) dan zet ze het op een krijsen, ze heeft zoiets van kom niet aan m'n neus, maar ja ik wil zo graag haar neusje schoon hebben, ze niest ook weleens, maar daar komt het er niet altijd mee uit.
Werkt een halve ui ook hiervoor?

Alvast bedankt.

Groetjes super mama
 
hallo...mijn zoontje reageerd net zo als je dochtertje,al iemand bij z'n neusje komt.Een halve ui helpt prima tegen een verstopte neus,en je kunt haar borst en haar ruggetje met'LUUF' in wrijven.Dat hielp ook heel goed bij mein kleine vent.     Ik hoop dat je er wat aan hebt...hoor het wel..Groetjes en beterschap voor je dochtertje,wensen je rozewolk
 
Hoi,
Die halve ui is een tip uit oma's doos die prima werkt bij een verkoudheid en of een
verstopte neus. Dat je kleintje niet wil dat je het neusje leeghaalt daar kan ik me
wel wat bij voorstellen.
Ik zou zelf ook niet willen dat iemand met zo'n ding mijn neus inging Brrr...
Het komt er vanzelf wel uit is mijn ervaring. Mijn zoontje is nu 14 maand en hij heeft
ook af en toe zijn neusje vol zitten. Vaak gaat het met badderen er wel uit en anders
komt het vanzelf wel. Is helemaal niet erg die snottebellen. Als ze er half uithangen
pak ik ze ook wel hoor....  Lekker onderwerp maar hoort erbij.
Groetjes Melanie.
 
Mijn jongste dochter (12 weken) is ook vaker verkouden en een halve ui helpt bij haar helaas niet.Wat wel helpt is Dampo voor kinderen in een emmer met heet water op de kamer zetten). Het lijkt dan een beetje op stomen en de luchtwegen zijn dan wat vrijer.
En LUUF baby helpt ook wel.
 
Terug
Bovenaan