Halvervege de pilstrip gestopt

mandyx

New member
Hoihoi,

Mijn vriend en ik hebben afgelopen zomer besloten dat we een poging gaan wagen om kinderen te krijgen.

Nu is het geval dat ik kunstmatig ongesteld werd door de pil. Ik zal het even uitleggen, vanaf mn 20e ben ik aan de pil gegaan. Omdat ik toen nog niet van mezelf ongesteld was geweest, was dit het advies van mijn huisarts.

Nu heb ik ook een chronische huidziekte, Psoriasis. Hiervoor slikte ik medicijnen om het in toom te houden. Met deze medicijnen moest ik stoppen als ik zwanger wilde worden. (3 maand schoon zijn).

Nou ben ik 22 augustus gestopt met de pil. Halverwege de strip.... ik had nog niks opgezocht over dat het afgeraden werd etc. Want ik had natuurlijk in mn hoofd, 3 maand schoon van de medicijnen en dan proberen mijn kinderwens waar te maken..

Ik ben na de 22e van augustus 1x 7dagen ongesteld geweest. Omdat ik dus stopte met de pil. Nou zitten we inmiddels op 7 oktober en ben 16 dagen te laat.

Ik weet dat ik nog al vroeg ben om me zorgen te maken. Maar dat komt dus omdat ik niet weet of ik van mezelf ongesteld kan worden of dat het alleen maar gebeurde door de pil.

De huisarts zegt dat ik 3 maand moet wachten. Maar ik ben mezelf helemaal aan het bang praten, help!



Liefs, Mandy


<p style="text-align: right;"></p>
 
Hoi,

Ik ben ook halverwege de strip gestopt mei 2016. Dit gaf bij mij geen problemen ik werd gewoon ongesteld wanneer het moest, wellis waar soms 1a2 dagen later maar het was er.

Na de eerste maanden en nog steeds niet zwanger te zijn begon ik ook aan mijn lichaam te twijfelen. Ik zat te denken aan ovulatietesten en eventueel een doktersbezoek. Maar toch heb ik dit niet hoeven doen. Ook had ik gelezen dat het ontpillen vaak wel een half jaar - jaar kan duren.

Ik heb het ''zwanger'' worden los gelaten en voor mijzelf besloten we zien wel wanneer het komt ook omdat wij op dat moment bezig waren om een huis te kopen. En nog geen maand later bleek ik zwanger te zijn.

De gedachten los laten van zwanger/ongesteld worden scheelt naar mijn idee ook een hoop. Je bent er misschien te veel mee bezig.

En anders zijn ovulatietesten een optie.

Zo zie je maar, ik ben nu 8 weken zwanger van onze eerste :)

 
Dag dames. Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat ik helemaal geen anticonceptie hoefde te slikken.

Mijn hypothalamus werkt namelijk niet. Hij geeft geen seintje aan mijn hypofyse om de juiste hormonen aan te maken voor een eisprong.

Dit houdt in dat ik uit mezelf nooit zwanger wordt. Opzich heel handig, totdat je kinderen wil.

Ik ben gisteren begonnen met een Lutrelef pompje om een eisprong te stimuleren.

Liefs, mandy
 
Terug
Bovenaan