halverwege of na ongeveer twee weken

A

Anoniem

Guest
Ik las op de website 'vrouwen en gezondheid' dat de eisprong ongeveer twee weken was na de menstruatie. Terwijl ik op andere websites lees dat de eisprong tussen twee menstruaties in is. Hoe zit dat dan als je cyclus 40 dagen is. En als je cyclus nog niet regelmatig is, wat hou je dan ongeveer aan als de dag dat je eisprong is?

Verder weet ik nu van iedereen wanneer hun NOD is? Hoe weet ik wanneer mijn NOD is?

Tess

Hoi Tess

Volgens mij heb je je eisprong 2 weken voor je NOD. Sommige vrouwen kunnen dit voelen. Er zijn ook vrouwen die een paar dagen voor hun eisprong last hebben van cervix slijm, dit is heel dik en plakkerig en je kunt er draden van trekken.

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb.

Liefs Anke

He meid,

Allenei hebben ze gelijk. 2 weken voor je nod of halverwege je cyclus, MAAR dan gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen en ja dan is 14 dagen de helft.

Je eisprong is ongeveer 14 dagen voor je nod. Dus als je een cyclus hebt van 40 dagen dan zou je ei op dag 26 moeten zijn!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs Alma

Hey meiden,

bedankt voor de reacties. Mijn cyclus duurt geen 40 dagen , het duurde 38 dagen voor ik ongesteld werd nadat ik mijn spiraaltje heb laten verwijderen. Nu heb ik al op andere fora gelezen dat dat best netjes is omdat er vrouwen zijn die na 4 maanden voor het eerst ongesteld worden na het verwijderen van hun spiraaltje. Ik ben gewoon erg ongeduldig en wil ook graag mijn NOD uitrekenen en bekijken wanneer mijn eisprong is. Uit wat ik gelezen heb, heb ik alleen het idee dat je eerst moet gaan zitten wachten tot je cyclus regelmatig is (tenminste tot je twee keer ongesteld bent geweest)voor je iets kunt zeggen over je NOD en je eisprong.

Hebben jullie voor de rest ook nog tips voor mij, zodat ik mijn lichaam zwangerschaps klaar kan maken? Ik slik al foliumzuur.

tess

Terug
Bovenaan