ham

Je mag eigenlijk geen rauw vlees eten.   Gebraden gehakt mag dus wel gewoon.
Alles wat gewoon goed doorbakken is mag dus wel, maar waar het woord rauw voor staat zou ik maar laten staan!
groetjes moon

Hi hi,

Rauwe ham mag wel hoor, dat is namelijk gerookt.
Op deze site staat een handig overzicht: http://www.jongegezinnen.nl/media/zwanger/
zwangerzijn/etentijdensdezwangerschap.pdf

De vleeswaren die niet mogen zijn dan leverpastei (of heel weinig ivm teveel vitamine A), rosbief, filet americain.  

Eet smakelijk!  

groetjes Jannie  

Ik had dit idd ook gelezen, maar heb nu toch een dilemma! Er staat: tonijn vers=niet doen, tonijn uit blik= wel doen.
Nu eet ik tonijn salade (uit zo'n platic bakje...) ik neem aan dat dat hetzelfde is als tonijn uit blik?

Hi hi,

Het gaat er bij tonijn (en zalm vlg mij ook) om dat het niet vacuum verpakt mag zijn, zoals vaak het geval is bij "verse"  tonijn en zalm uit de supermarkt.
Tonijn uit blik en uit n bakje (bijv salade) mag dus wel.

Lastig he!

heb zaterdag een bruiloft met n uitgebreid diner, dat wordt weer wat... :-S

Groetjes Jannie

ja vaccuum mocht van mijn VK ook maar dan moest je direct ALLES opeten en niet in de koelkast leggen en de volgende dag opnieuw een hapje willen pakken haha AL DIE REGELS ik neem het niet zo heel erg nauw hoor, je zou nu geen biefstuk mogen eten (ja erg doorbakken) terwijl 30 jaar geleden MOEST je dat juist eten en maakte niet uit of het roze was haha ze verzinnen er wel steeds wat bij..

Terug
Bovenaan