Hand mond en voetziekte

<p>wie van jullie kinderen heeft deze ziekte gehad hand mond en voetziekte en hoelang heeft het geduurd tot de uitslag is verdwenen. Mijn zoontje van 3 heeft nu al 4 dagen uitslag en het lijkt meer te worden. Ik ben zelf 40 weken zwanger dus hoop dat voordat de baby komt het minder wordt.</p><p>Hoop dat iemand mij meer info kan geven.</p><p> </p><p> </p>
 
Mijn zoontje en dochtertje hebben het pas gehad. Begon met hoge koorts en toen inderdaad uitslag, vooral rondom de mond en in de mond. Een paar plekjes hebben er denk ik wel een week gezeten, maar toen was hij verder wel alweer fit. Volgens de richtlijnen mogen ze gewoon naar kdv en de deur uit, dus zou het op zich niet uit moeten maken voor bijvoorbeeld kraamzorg of bezoek bij jou thuis. Qua besmettelijkheid heb ik dat laatst opgezocht en toen bleek dat ze nog maanden besmettelijk zijn dus tsja... In principe is je baby straks beschermd via jou de eerste weken (via borstvoeding mocht je dit van plan zijn te geven nog extra).
 
Mijn baby van 11 maanden heeft het sinds vandaag. Althans. De bultjes zijn nu zichtbaar en ik begrijp nu ook waarom hij de laatste dagen koortserig was, huilerig was en slecht eet. Mijn oudste heeft het ook gehad. Ik weet alleen niet meer hoe lang dat duurde. Ik las op internet dat het na 2 weken weg moet zijn..
 
Ik zit in dezelfde situatie: 39 weken zwanger en dochter van bijna 2 heeft sinds 3 dagen hand-voet-mondziekte. Heb opgezocht wat dit voor de nieuwe baby betekent. Waarschijnlijk is die beschermd door antistoffen die ze van mij meekrijgt. Ik ben wel weer alles aan het wassen wat de oudste aanraakt, maar dat is volgens mij meer gevoelsmatig dan echt nodig
 
Oh en het kan weken tot maanden nadat de bultjes weg zijn nog besmettelijk zijn. Goede hand- en hoesthygiene is belangrijk (maar dat is sowieso bij een pasgeborene)
 
Terug
Bovenaan