handdoek in de ring

Hebben jullie soms ook het gevoel van laat maar. Ik heb zo de neiging om de handdoek in de ring te gooien en weer aan de pil te gaan. Dan ben ik af van hoop en teleurstelling. Maar ergens roept nog steeds dat stemmetje dat een babietje zo vreselijk leuk zo zijn. Ik vind het moeilijk om moed te houden. En al die mensen die dan zeggen: het komt wel, echt, jouw tijd komt nog. Pfff, kan het niet meer horen.
Komende maand gaan we er dus niet voor, omdat de vlokkentesttijd (11.5) in onze vakantie valt. Misschien is die maand rust wat ik nodig heb. Geen idee, maar goed. Ik moest even zeuren.

groetjes, keesje

Lieve Keesje,

5 jaar lang heb ik moeten wachten. Ik werd niet eens zwanger terwijl dat we geen voorbehoedmiddelen gebruikten. Zelfs de gynaecoloog dacht dat er een wonder voor nodig zou zijn. Wij hebben toen ook de handoek in de ring gegooid maar we zijn niet aan de pil gegaan. We hebben ons gericht op wat we wel hadden ipv op dat wat we niet hadden. We hebben een klein huisje gekocht met een enorme tuin. En je raad het vast al wel, ik raakte zwanger. Helaas kreeg ik een miskraam maar omdatt ik zo bomvol hormonen zat raakte ik vrij snel weer zwanger. Inmiddels hebben we 3 kindjes en ben ik zwanger van de vierde. Laat de boel maar even de boel maar ga aub niet aan de pil. Laat er desnoods een hele zomer overheen gaan, ontspan en geniet van elkaar en van de dingen die je wel hebt. Probeer je een tijdje op wat anders te richten en wie weet wat er dan gebeurt.......

Liefs Petra

Lieve lieve Keesje,

Ik kan je frustratie en verdriet bijna voelen alsof het tastbaar is op het forum. De handdoek in de ring is misschien niet zo'n gek idee even. Ik weet niet of je mijn stukje las wat ik schreef bij wonderwomen. Je komt het toch steeds vaker tegen dat wanneer mensen het opgeven het juist gebeurt...kijk naar het verhaal van pc hieronder (5 jaar)   Misschien is het het beste wat je nu kunt doen. Laat het ....maar ga idd niet aan de pil...doe gewoon je ding, ga het leuk maken van de zomer en geniet van de rest om je heen. Ik weet ik heb makkelijk praten ik ben zwanger, het enige wat ik wilde zeggen is....ik hoor het vaker in mn omgeving. Juist het streven naar een kindje elke maand schijnt dat toch een eind tegen te houden op de een of andere manier zonder verdere aanwijsbare reden. Die vrouw uit mijn dorp na 10 jaar, ze gaf het op, zag haar droom vooraltijd verdwijnen...ze werd zwanger!

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid en vooral de innerlijke rust die je zo nodig hebt nu.

Groetjes en liefs Petra

Lieve Keesje,

Ik vind het zo herkenbaar wat je had getypt.
Ik wou dat ik de handdoek in de ring kon gooien en het allemaal van me af kon zetten. Maar het lukt me gewoon niet. ]
Het lukt me niet om me op iets anders te concentreren. Hoe zet je deze gedachten in godsnaam uit????????????
Maar goed,elke dag begin je weer met goede moed. Meestal dan.....
Ook tegen mij zegt iedereen dat mijn tijd wel komt, maar wanneer dan???
Waarom maak ik het me zelf zo moeilijk, terwijl ik weet hoe het wel moet (gewoon er niet teveel mee bezig zijn).
Kortom, je hebt niks aan mijn bericht, maar ik voel met je mee!

Veel liefs, Yvette

Lieve meiden,

dank je wel voor die lieve woorden, dat geeft weer wat moed. Ik baal ook van mezelf hoor, dat ik alles zo somber in zien, maar dat is dan zo'n overheersend gevoel.
Gisteren kwam mijn oudste thuis met een vriendje (helemaal blij dat hij iemand had om mee te spelen) en zei; ik wil zo graag weer een broertje of zusje, mag dat? Mmmm, we zullen ons best doen, dacht ik toen maar weer.

fijn weekend, keesje

Terug
Bovenaan