Handdoek in de ring...

Oké, 6 weken en 5 dagen, 336 kolfbeuren, 94 borstvoedingspogingen waarvan 6 redelijk succesvol, 3.5 weken spruwpijn, 564 uren gepieker en 23 huilbuien verder heb ik vanochtend besloten om te stoppen met borstvoeding.

Ik voel me vreselijk verdrietig en een opgever, maar ik weet echt niet meer waar ik de moed vandaan moet halen. Het doet zo ontzettend veel pijn en Lise drinkt op de meest succesvolle momenten (het aantal is serieus en niet overdreven) hooguit 40cc uit de borst, waarna ik haar daarna alsnog de fles moet geven. We zijn constant in gevecht met elkaar... de grote hap wil niet, het mondje doet pijn, mijn tepels doen pijn, Lise wil slapen, mama is gefrustreerd... Al een maand lang ben ik meer uren verdrietig dan blij en dat gaat te ver... maar ik vind het heel erg.

Bah!
 
Hey Arwen, lieve meid wat een goede beslissing! Je hebt meer dan je best gedaan om borstvoeding te geven en de belangrijkste liters BV zitten 'erin'. Snap dat je je misschien beetje vervelend voelt, maar het klinkt alsof jij en Lise veel meer gaan ontspannen wanneer je lekker de fles gaat geven! Niks mis mee!!! Je bent een super mama en ben trots op je dat je deze stapt maakt! Ga lekker genieten van je momentjes met Lise als je haar de fles geeft ipv je verdrietig te voelen. Ik weet zeker dat Lise dat heeeeeeeeeel fijn gaat vinden!

Hele dikke knuffel! Suus

p.s. Ik doe nog een maandje bv en dan hou ik ook op, wil mijn lijf terug en vind 3 mnd ook best prima. Voel ik me niet schuldig over, want daar heeft Saar helemaal niets aan! x
 
Lieve schat,

Wat een moeilijke, maar dappere beslissing! Als je het zo op een rijtje zet, is dit voor jullie beiden inderdaad de beste keuze.
Voel je alsjeblieft niet schuldig naar jezelf toe. Zoals Suus al schreef... de belangrijkste eerste 'liters' zitten er in! (of blijf je wel kolfen?).

Ga heerlijk genieten van de flesjes samen. En Lise heeft veel meer aan een blije mama dan aan een verdrietige. Ik ben trots op jullie!

En, ook wel handig... manlief kan nu ook vaker helpen met voeden ;-)

Als je even wilt kletsen... je weet me te vinden!

Vandaag krijg je een extra dikke knuffel van Jasmijn en mij!
XXXX
 
Meid...ik vind het super super knap dat je het zolang hebt vol gehouden op deze manier...!!!! Elise en ik hadden ook spruw...nou wat een pijn doet dat....AAAAUUUWWWW!!!! elke keer voeden met tranen in de ogen van pijn!!!:S Dan is de lol er snel af!! Gelukkig ging het hier na een paar dagen al snel beter!!

Ik snap de de beslissing nemen om te stoppen heel moeilijk is, maar voel je niet schuldig het is erg belangrijk dat je je er goed bij voelt dus helemaal prima om de keuze te maken te stoppen!!
Hoop dat je je nu je rust vind, en echt kunt gaan genieten zonder elke dag verdriet te hebben!!

Knuffel van Liesbeth en Elise
 
ik ben een mei mama maar ik heb dit bij mijn eerste dochter ook gehad het is een goede keuze die je maakt ik ben ook na 6 weken gestopt met zoveel gedoe voelde me eigen heel erg schuldig maar het is de beste keuze geweest die ik gemaakt heb kindje was tevreden mama was blij maakte alles een stuk makkelijker
 
Lieve ladies,

Dankjewel voor de berichtjes die hierboven staan. Ik heb gemengde gevoelens over deze dag. Verdrietig, maar opgelucht tegelijkertijd en ook nog een beetje onzeker of ik wel het juiste doe. Fijn dat jullie zo begripvol zijn. Soms heb je een beetje bevestiging nodig van de mensen om je heen..

xx
Arwen
 
Ik vind het ook een hele goede keuze, of nou ja keuze, naar mijn idee 'moet' je wel een beetje. Voeden moet fijn zijn voor jullie beiden en pijn helpt daar niet bij. Lekker ontspannen de fles gaan geven :)

Liefs, Marieke
 
Meis je hebt het meer dan geprobeerd, wees daar trots op en ga dadelijk genieten van de flesjes, zónder schuldgevoel! Ik hoop dat je dat lukt, een blije mama en een blije Lise, daar gaat het om x
 
Terug
Bovenaan