Handen in het haar: baby slaapt niet door

<p>Hoi allemaal, </p><p> </p><p>onze dochter wordt eind deze maand een half jaar. Ze is over het algemeen een supervrolijk meisje maar doorslapen gaat echt voor geen meter. Ze drinkt nog steeds iedere 3-4 uur en dan haalt ze max 165 ml per keer (150 water, 5 schepjes), en laat regelmatig bodempjes staan. Meer gaat er of niet in of ze spuugt alles uit. S nachts komt ze hierdoor ook nog 1-2 keer. Er zijn momenten dat ze langer zonder kan doordat ze lang slaapt (5-6 uur) maar dan drinkt ze vervolgens niet meer ml, maar gaat ze stapelen en wil ze iedere 2 uur drinken. Anders is het hysterie ten top.</p><p> </p><p>heeft iemand hier ervaring mee en tips/meningen?</p><p> </p><p>liefs</p><p> </p><p>heeft iemand hier ervaring</p>

Blijft super lastig dit. De een slaapt heel snel door de ander pas na maanden.
miaschien helpt het om de flessen overdag wat korter op elkaar te geven en wellicht de laatste fles wat aan te vullen met rijstebloem of pap zodat ze wat verzadigder is en dus wat langer slaapt.
en ik deed mijn zoon ook altijd in bad en dan meteen de laatste fles op een donkere rustige plek en dan hup in bed. 
krijgt ze ook al wat fruit en groente hapjes misschien blijven die goed erin zitten en helpen ook dat het honger gevoel snachts langer wegblijft 
Sterkte

Wat super vervelend en vermoeiend voor jullie. Had mijn dochter ook wel, maar dat werd beter toen ze meer ging eten, meer groente/fruit/yoghurt. 
En pakt je kindje ook een speen? Ik ben heeeeel veel heen en weer gelopen in de nacht met een speentje zodat ze niet elke keer melk kreeg, zeker als ze het weer terug gaf.. 

veel succes 

Dank voor jullie reacties! Ze begint nu eindelijk wat hapjes te eten, we zijn het vanaf 4 maanden gaan proberen, ook pap, maar hier wilde ze niets van weten. Nu gaat dat al veel beter, maar we zijn nu op vakantie in Frankrijk en heb geen pap bij me dus dat wil ik thuis weer proberen. Tot nu toe merk ik niet dat bijvoeding zorgt voor meer rust / langere slaapjes / minder behoefte aan de fles. We werken ook met speentjes, maar als mevrouw s nachts melk wil, gaat ze meteen op standje hysterie: huilen huilen huilen. Als we dan een speentje geven, zuigt ze eraan en weet meteen dat we haar gefopt hebben, er komt immers geen melk uit (vandaar de naam fopspeen ? Haha), en dan zet ze me toch een keel op! Het consultatiebureau heeft weleens gezegd: laat haar maar even huilen. Nou, dat hebben we geprobeerd maar dan heb ik een bezweet, knalrood kond met natte wangen van de tranen. Dat wil ik mijn meisje echt niet aan doen.  Wij genieten echt met volle teugen van haar, maar we willen zo graag dat ze rondom eten en slapen ook tevreden wordt. Voor onze rust maar ook voor die van haar. Als je altijd zo overstuur raakt als je s nachts wakker wordt omdat je honger hebt, vind ik dat voor haar ook niet ideaal... lastig he :)

Vooral zorgen dat ze overdag voldoende binnen krijgt. Op deze leeftijd zou ze niet zoveel voeding meer nodig moeten hebben s nachts, hooguit laatste fles 23u.het kan inmiddels ook gewenning zijn. Dat kan je proberen te verminderen door t minder aantrekkelijk te maken (als ze overdag voldoende krijgt), bijv steeds minder schepjes in zelfde ml water, afbouwen totdat t enkel water is. Dat vindt ze vast minder interessant. En dan kan je nog gaan afbouwen qua ml. Tot stop. Grote kans dat lol eraf is en ze door leert slapen. Heb t met dochter meegemaakt maar dan met fles water s nachts. Op een gegeven moment beker aangeboden ipv fles. Lol was er snel af en ze sliep weer. Sterkte! 

Wat een herkenbaar verhaal. Toen mijn zoontje 6 maanden was, kreeg hij behoorlijk wat bijvoeding maar wilde snachts nog steeds 2 x drinken. Zonder drinken begon hij echt te schreeuwen en dat kon uren duren. Ik gaf toen nog borstvoeding maar voelde dat mn lijf er echt moe van werd en kreeg allerlei lichamelijke klachten door de vermoeidheid en de vele voedingen. Ik keek naar mn mannetje, die behoorlijk spekkig is.. en dacht.. hij heeft de nachtvoedingen echt niet meer nodig. Ik heb het boek Slaap! Gekocht van susanne willekes. Jeetje wat ben ik blij met dat boek. In anderhalve dag uit, aan de slag en met 2 weken sliep mijn zoontje zonder voedingen door. Ik was zo overtuigd dat mn zoontje snachts voedingen nodig had, maar bleek dat dit echt een manier was voor hem om weer in slaap te komen (slaapassociatie). Het ‘laat maar huilen’ van het consultatiebureau kan ik niet mee uit de voeten. De methode vanuit slaap! Is heel liefdevol met veel actief troosten. Dat voelde veel beter. Het is even volhouden, maar je krijgt er zoveel goede nachten voor terug. 

Wij zorgden altijd voor een zelfde bedtijdritueel. In bad (werd ie lekker rozig van), dan in het donker de fles en altijd dezelfde tijd slapen. 
We hebben ook veel gehad aan de tips van Susanne willekes zoals iemand hiervoor ook zegt. op hun natuurlijke bedtijd in bed stoppen (tussen half 7 en 7uur, niet later want dan zijn ze over de slaap heen en slapen ze de nacht onustig). Wij gaven onze zoon een tijd nog om 23.00u de fles die hij slapend opdrinken en dan de nacht verder sliep. Op een gegeven moment daar mee gestopt en sliep ie gewoon zonder die fles verder.

Terug
Bovenaan