handen in het haar...

pfff... ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen...
het is voor het eerst dat ik hier iets post, en eigenlijk ook voor het eerst dat hierover mijn hart een beetje lucht.
ik hoop trouwens dat ik in de juiste rubriek sta nu...

ik, of eigenijk wij, hebben 3 zonen, en ik weet gewoon niet meer hoe ik ze aan moet pakken.
ze zijn brutaal, luisteren niet, maken alles stuk dat ze in handen krijgen, en ik heb het lief proberen op te lossen, boos, beloningssystemen, vanalles...
niets lijkt te werken...

momenteel is het zo erg dat ik, vreselijk emotioneel mens, niets meer voel wanneer het weer mis gaat.
alsof ik er al vanuit ga dat dingen mis gaan.
ik durf ze bijna niet meer mee te nemen ergens naar toe.
boodschappen doen... drama!
naar de kapper...drama
op visite... drama
dagje weg... drama

vandaag was ik op mijn werk en de kids waren even mee omdat het vakantie is en ik dus niet overal oppas voor wil vragen. het zou maar even duren...
ik had spelletjes en voor de oudste de nintendo ds meegenomen, zodat ze zichzelf even konden vermaken, van te voren had ik ze gezegd dat ik even moest luisteren, dus dat ze even lief mochten spelen, en dat we daarna iets leuks gingen doen.
maar na 5 minuten ging t al mis...
de jongste blééf jengelen, en harde geluiden maken enzo...
de oudse was heel lief en heb ik niet gehoord!
de middelste begon zich met de jongste te bemoeien waardoor het: nouhouhouuuuuwwwww weer begon..
ik heb ze een aantal keer gevraagd stil te zijn en dat ging dan steeds enkele minueten goed, waarna het weer opnieuw begon...
ik merk dan aan mezelf dat ik me er voor afsluit. en me concentreer op hetgene waar ik mee bezig ben.
want hoe irritant het voor een ander is merk ik niet eens meer, het is voor mij "normaal" geworden.
ik weet gewoon echt niet meer hoe ik dit kan doorbreken, werkelijk geen idee...
op een gegeven moment zat de jongste de oudste te treiteren en die werd boos, die deed iets wat ik zelf niet zag, maar mijn collega wel..
die vloog uit haar slof!
ze heeft de kinderen een preek gegeven! wow... ze waren zowaar onder de indruk, de kleinste lachte eerst nog, maar begreep later dat het menens was en hield niet meer op met huilen. de oudste werd wit van schrik, en de middelste ( die eigenlijk buitenstaander was in dit) heeft met rode ogen staan kijken. naderhand heeft ze zelf met de jongste goed gemaakt... dat viel niet mee.
maar dit voorval heeft me nog onzekerder gemaakt dan ik al ben en heeft toch weer emoties bij me losgemaakt, elke keer als ik aan vanmorgen terug denk begin ik weer te huilen.. ook nu weer...

ik besef me dat het niet verder kan zo, maar ik weet werkelijk niet meer wat en hoe...

ik ben blij dit even van me af te kunnen tikken...
daadwerkelijk helpen doet t niet,maar mijn hart luchten is al fijn...
 
heel moeilijk maar mijn zoontje en ik heb er tot nu toe 1 is af en toe ook zo.
Vreemde ogen dwingen altijd maar lossen het voor jou niet op.
Consequent blijven is erg belangrijk maar de meeste hulp kreeg ik destijds van het consultatieburo hun hebben 2x een video-opname gemaakt en dit goed doorbesproken was echt een eye-opener vraag hulp schaam je niet en laat je zeker niet bedotten door reacties van jan en alleman.
Neem de last niet alleen op je schouders ik ben er echt beter uitgekomen en als ik het nodig acht schakel ik weer hulp in.

succes
 
Ik zou inderdaad eens hulp gaan vragen. Het is er niet voor niks, en ieder mens mag daar aankloppen.
Echt doen hoor want het moet leuk blijven!
Verder vroeg ik me af hoe oud je kinderen zijn? dat zie ik niet terug in het verhaaltje en misschien verklaart de leeftijd het een en ander.

Veel succes!
 
Ik herken je verhaal helemaal ik heb dan een zoon van bijna 5 en een dochter van 2 en een half.
Ik heb zelfs problemen met de buren gehad omdat ze mijn kinderen te lawaaiig vonden terwijl ze zelf nachttaferelen hielden waar ik wakker van werd.

Ik schaaam mezelf ook iedereen roept ook ja dat zijn kinderen eenmaal maar ik word er niet goed van heb toevallig net een topic geopend bij voorjaars mama club 2008 met de naam herken iemand het .
Ik weet precies hoe je voelt sterkte
 
Hebben jullie geen opvoedsteunpunt in de buurt.

Ik heb zelf contact gehad met het consultatiebureau ivm dochter van 2 en een half en die adviseerde mij dat en ik heb als tips gekregen om ze positief te benaderen van wat zat jij net lekker met je broer te spelen ipv mag niet niet doen want dat is negatieve aandacht trekken en zo krijgen ze aandacht en dan hou het niet op.

Het werkt wel maar is wel moeilijk je mag ze niet negatief benaderen niet doen hou op stop daarmee probeer ze af te leiden van je kan zo goed tekenen waarom teken je een mooie tekening voor iemand ofzo (oma)

ik zou zeggen heel veel succes
 
Zo, dat was weer een heel verhaal en een site die vast loopt.... Bah.

Oke, ff kort overnieuw:
heb zelf 3 mannen van 7, 5 (bijna 6) en net 4. ben zwanger van man nr 4.

Hier ook dat ze elkaar soms wel leuk vinden om mee te spelen, soms niet.

Ze hebben alle3 een ds en ik zal ze niet snel meenemen als ik ergens heen ga. Meer omdat dat gewoon rust tijd is voor mama =)

Altijd alles postief benaderen, negatief gewoon negeren.
Veel praten, vragen meedoen eventueel met spelletjes ed

Weet niet waarom iedereen naar deskundigen verwijzen maar goed.....Ieder zijn meug.
 
Terug
Bovenaan