handen kluiven

mijn dochtertje is 6 maanden en sinds kort
kluift zij steeds op haar handjes...
misschien komen haar tandjes wel door ????
Deden jullie kindjes dit ook voordat zij
tandjes kregen ??
Haar tandvlees is aan de binnenkant ook
wel wat dikker maar is niet rood....
 
Hallo,

Mijn zoontje van 5 maanden begon op z'n handjes te kluiven toen hij 4 maanden oud was. Hij kwijlde en kwijlt nog steeds heel veel maar ik zie tot nu toe nog geen tandjes. Zijn tandvlees is ook niet dik of rood. Ach wat maakt het uit vind het eigenlijk wel schattig als ik hem op z'n handjes zie kluiven ......

Dus zoals je ziet mijn ventje doet het ook en volgens mij doen alle baby's het

Groetjes,

Rachida (mama van Amir)
 
Hoi,

Kan hoor, maar het kan ook ineens weer weg zijn dat rode tandvlees...

Probeer anders eens een bijtring in de koelkast te leggen en dan je kindje daarop te laten bijten. Dat geeft verlichting.

Succes!
 
hoi,

Mijn zoontje, nu 3 maanden, begon twee weken geleden met op zijn knuistjes te sabbelen. Zijn tanden komen gelukkig nu nog niet door. ( lijkt mij namelijk errug pijnlijk met borstvoeding)

Ik denk dat hij, op deze manier aan zijn  zuigbehoefde voldoet.

Tessa
 
Hoi,

Elke keer zijn er veel fases dat er veel gekluifd wordt, nu zijn het nog handjes straks op alles wat los maar ook vast zit. Ik was in de veronderstelling dat tanden in 1 keer doorkomen maar al met al heeft dat mijn dochter een week of 6 geduurd voordat ze echt door waren. De dagen dat ze echt doorkwamen waren overduidelijk (en zielig) en je kunt zweren dat ze oorontsteking hebben. Mijn dochter heeft twee prachtige ondertanden en zij zit nu in de 6 weken fase van de boventanden volgens mij. Blijft gissen hoor.
Ze zeggen altijd dat het niets uitmaakt met tanden en borstvoeding geven. Mijn ervaring is anders. Ik heb menig keer gecheckt of er geen stukjes van mijn tepels af waren... Het doet echt tering zeer, die 2 kleine mesjes. Kluifse!
 
hoi hier ben ik weer na bijna 4 weken ..

sinds 1 week is er een tand doorgebroken in

de onderkaak en de tweede is ook al in zicht..

ze heeft dus al wel weken last van haar mond

maar het resultaat is er... ik was echt blij toen ik

zag dat haar eerste tandje doorkwam..zo leuk!!!!

 
Hoi Yvonn,

Mooi he, met tanden wordt het opeens weer een ander bekkie. Mijn dochter heeft onderin twee van die stoere tandjes en nu zit er bovenin een bult. Niet van haar voortanden maar die daarnaast. Dat zal wel niet lang meer duren. De arts van het CB maakte gisteren de fout om even aan die bult te voelen. HAP! Dat zal  de arts  wel gevoeld hebben. Heeft jouw puk er nog echt last van gehad of viel het mee?
 
            Hoi Ankie

 

  OP donderdag ochtend heeft ze eventjes gehuild,

  en zag ik een rode bult op haar kaak...en s'middags

  kwam de tand al door!!   ze heeft van te voren wel veel

  op haar handen gekluift...en gekwijlt maar het was niet

  erg ofzo....het viel mij echt mee.   ook van haar tweede

  tandje die aan het doorbreken is heeft ze bijna geen last!!

  ik ben zo trots op haar!!!!!!

 
Terug
Bovenaan