Handicap en Zwanger

Hallo, ik ben Rosita en ik ben 23 jaar. Ik heb hemiplegie rechts (handicap met eenzijdige spastische verlamming). Op de moment ben ik 30 weken zwanger van mijn eerste kind. Ik ben op zoek geweest naar informatie over zwangerschap, opvoeding en verzorging met hemiplegie. Ik ben er achter gekomen dat er heel weinig informatie is voor deze doelgroep.

Ik ben daarom op zoek naar informatie voor mezelf en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil mijn eigen ervaringen en de informatie die ik van anderen krijg opschrijven en op een of andere manier publiceren, zodat andere mensen met hemiplegie of mensen die ook een kind met een hand moeten verzorgen ook niet opnieuw het wiel hoeven uit te vinden

Groetjes Rosita.

Hoi,

Allereerst petje af voor je situatie! Ik ben geen ervaringsdeskundige maar werk als logopedist met mensen die soms ook een hemiplegie hebben.
Een vriendin heeft sinds haar 1e levensjaar een spastische verlamming t.g.v. een beroerte. Zij heeft een kinderwens (als de goede relatie daar is) maar ziet enorm op tegen de beperkingen.
Is er geen website/form waar jonge mensen met NAH (niet-aangeboren-hersenletsel) met deze  vragen zitten?  Misschien is er wel een ergotherapeut in de buurt die je van adviezen kan voorzien in de verzorging e.d. van je kindje-op-komst.  

Ik wens je veel succes en geniet van de laatste weken van je zwangerschap.

Groetjes Marieke

Ha Rosita!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik ben werkzaam in een revalidatiecentrum en kan beamen dat er erg weinig informatie over te vinden is. Ik weet dat jullie zo ongeveer het wiel opnieuw uit moeten vinden... Voor wat betreft je hemiplegie ben je zelf de beste ervarings-deskundige en ik denk dat je heel goed weet wat je wel of niet aan kan, en hoe dat het makkelijkste zal gaan met verzorgen van je kindje. En misschien is inderdaad een ergotherapeut aan te raden voor wat tips&tricks?? Wees in ieder geval zeker van jezelf en trek je niet te veel van anderen aan, jullie rollen er vanzelf wel in, in een eigen verzorgingswijze! Als je vragen hebt waar ik je eventueel mee kan helpen, stel je ze maar, ik kan anders op het werk nog wel het een ander voor je navragen ofzo... Heel veel plezier met jullie kindje!
Liefs Marieke

Ik ben blij dat ik dit doe zeg! Ik heb al veel reacties van verschillende mensen gehad!

Marieke, ik heb zelf geen nah, maar misschien kun je via google zoeken of op de site van de bosk www.bosk.nl (meer op kinderen gericht). zelf ga ik een site beginnen voor ouders met een handicap.

Mama van thomas, als ik vragen heb zal ik ze stellen.

Terug
Bovenaan