handige tips.......

hoi meiden!!

ik lees net het topic over het roestvrijstalen gafornuisschoonmaken met babydoekjes en dacht......
misschien is het leuk om een topic te openen waar iedereen haar eigen handige tips voor het huishouden of andere dingen kan neerzetten , want we hebben het natuurlijk allemaal hartstikke druk en alle handige tips zijn dan maar weer makkelijk meegenomen toch????
(weet niet of dit al eens is gedaan??)

liefs ilona

mijn handige tips:
* ramen wassen
gewoon een paar uien afpellen en deze in stukken snijden en in het water leggen, even laten trekken en dan de ramen waen....... gegarandeerd streeploze ramen

* laminaat laten glanzen
aan het water voor het dweilen van het laminaat een scheutje glansspoelmiddel voor de vaatwasser toevoegen

*wc
na een verjaardag of ander feestje een fles cola leeggooien in het toilet, dit bijt namelijk de urine van het glazuur en voorkomt dat het onder in geel wordt

*aangebrande pannen
wat sodakristal en water in de pan doen en dit even laten koken op het fornuis

*spinneragen
zet waar je last hebt van spinneragen een bakje zout neer, hier trekt namelijk vocht in en heb je geen spinneragen meer

*koffiezetapparaat
als je koffiezetapparaat geel is even insmeren met citroensap, even laten intrekken en schoon!!

*vitrage
om je vitrage mooi schoon te krijgen moet je je vitrage in een emmer met water en 2 kunstgebitreiniger leggen, even laten weken en daarna uitspoelen

Nou ik heb vandaag een uitgeprobeerd van internet en die vond ik erg goed!
Kyan was vanmorgen met vriendlief meegeweest naar de werkplaats, en jawel; verf (op waterbasis) in zijn gloednieuwe, knaloranje korte broek en nog een paar spatjes in zijn poloshirt..aarch!!
Iemand had de bus waar de verf inzit om kozijnen in te "dompelen" niet goed gesloten en toen de deksel eraf viel stond Kyan daar natuurlijk pal achter..
Ik heb op internet geneusd en las dat je eerst de gedroogde verf weer zacht moest maken met glycerine (toevallig had ik een potje in huis, vraag me niet meer waarvoor hihi) en daarna met koudwater en wasmiddel of vlekkenreiniger behandelen. Ik heb gekozen voor de Omo gel voor koud water en wat denk je? Na behoorlijk poetsen is het er wel mooi uit!!!

Op terpentine basis wordt thinner geadviseerd maar daar moet je wel heel erg mee oppassen dat het de kleding niet aantast.
Trouwens glycerine wordt ook gebruikt om echt bellenblaas-sop te maken!

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan